بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی 2 روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در سیستان و بلوچستان و مناطقی از هرمزگان رگبار و رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می‌شود. در همین مدت در سواحل مرکزی و غربی دریای خزر نیز بارش پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

پیش بینی رگبار ۲روزه در برخی استان ها(99/5/21)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در ساعات بعدازظهر پنجشنبه نیز در مناطقی از هرمزگان رگبار و رعدوبرق پیش بینی شده است. از روز جمعه تا شنبه هفته ایند در مناطقی از گیلان،‌اردبیل، شمال آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی بارش پراکنده باران پیش بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی طی 5 روز آینده وزش باد شدید در شرق کشور تداوم یافته و موجب وقوع پدیده گردوخاک به ویژه در شمال سیستان و بلوچستان و مناطقی ازخراسان جنوبی خواهد شد. از بعدازظهر امروز تا پنجشنبه سرعت وزش باد روی دریای خزر و مناطق ساحلی آن شدت یافته و دریای خزر مواج پیش بینی شده است.

همچنین  سرعت وزش باد از ظهر پنجشنبه  در این مناطق کاهش می‌یابد ولی مجددا از ظهر جمعه شدت یافته و تا روز یکشنبه دریای خزر مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود. بخش‌های مرکزی خلیج‌فارس نیز امروز وفردا مواج است. امروز با توجه به افزایش نسبی سرعت باد غبارآلود بودن بخش‌هایی از قم، مرکزی و شمال و شرق اصفهان دور از انتظار نیست.