بنابر اعلام دکتر حسن عباسی ظهر امروز محمدرضا شجریان از بیمارستان جم مرخص و به منزل منتقل شده است.

محمدرضا شجریان از بیمارستان مرخص شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمدرضا شجریان استاد آواز ایران است. محمدرضا شجریان از جمله هنرمندانی است که طرفدار بسیاری دارد. محمدرضا شجریان با افت سطح هوشیاری و افت فشار خون در ای سی یو این بیمارستان تحت مراقبت تیم پزشکی هستند. اکنون و با گذشت چند روز از بستری بودن این هنرمند در بیمارستان، بهبودی حاصل شده است.

حسن عباس پزشک درمان و از دوستان نزدیک محمدرضا شجریان هنرمند پیشکسوت موسیقی، امروز دوشنبه ۳ شهریورماه با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام خبر از ترخیص او از بیمارستان داد.

عباسی که از ادامه روند درمانی این هنرمند در منزل هم خبر داده است، در اینستاگرام خود نوشت: «استاد از بیمارستان ترخیص شدند. ادامه درمان در خارج از بیمارستان خواهد بود. کادر پزشکی همیشه در خدمت ایشان حاضر است.»

محمدرضا شجریان در دور جدید تشدید بیماری خود به دلیل عفونت شدید و افت فشار از روز شنبه ۲۵ مرداد در بیمارستان جم و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده بود که حالا به دلیل بهبود شرایط عمومی ادامه روند درمانی او در منزل پیگیری خواهد شد.

شجریان

محمدرضا شجریان (زادهٔ ۱ مهر ۱۳۱۹ در مشهد) موسیقی‌دان و خواننده اهل ایران و نامزد ۲ جایزه گرمی است.

سایت انجمن آسیا وی را پرآوازه‌ترین هنرمند موسیقی اصیل ایرانی، روزنامهٔ ونکوورسان او را یکی از مهم‌ترین هنرمندان موسیقی جهان و همچنین رادیوی عمومی ملی (NPR) در سال ۲۰۱۰ وی را یکی از ۵۰ صدای برتر جهان معرفی کرده‌است. شجریان در میان دوستداران خود با عنوان خسروی آواز ایران نیز شناخته می‌شود.

شجریان

محمدرضا شجریان، رئیس کنونی شورای عالی خانه موسیقی ایران، بنیان‌گذار گروه شهناز و مبدع چند ساز موسیقی است. همچنین از فرزندان محمدرضا شجریان، همایون و مژگان در زمینهٔ موسیقی فعالیت دارند. وی در قرائت قرآن نیز فعالیت داشته و دعای ربنا، معروف‌ترین تلاوت قرآنیِ اوست؛ این اثر را سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به عنوان اثر ملی ثبت کرده‌است. خوانندگان سرشناسی چون ایرج بسطامی، مظفر شفیعی، حسام‌الدین سراج، حمیدرضا نوربخش، علی جهاندار و پسرش همایون از شاگردان شجریان هستند.

شجریان