واکنش تازه از سوی وزارت آموزش و پرورشوزارت آموزش و پرورش به خبر حذف طبقه تشویقی فرهنگیان و کسر ۸۰۰ از هزار تومان از حقوق ایشان واکنش نشان داد.

اطلاعیه جدید آموزش و پرورش درباره کسر ۸۰۰ هزارتومانی حقوق فرهنگیان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حقوق فرهنگیان افزایش می یابد.متوسط حقوق فرهنگیان۵۷۰ هزار تومان شد.حقوق فرهنگیان بااجرای رتبه بندی افزایش یافت.با افزایش های اعمالی حقوق فرهنگیان به متوسط دریافتی سایر کارکنان دولت نزدیک شده است.کار بزرگ دولت در سال ۹۸ افزایش حقوق فرهنگیان بوده و همیشه کارکنان این دستگاه از تبعیض نسبت به برخی از دستگاه‌ها رنج می‌بردند.

حقوق فرهنگیان

طی ۲۴ ساعته گذشته انتشار خبری به نقل از معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش مبنی بر کسر از حقوق فرهنگیان طی ماه‌های آینده موجی از انتقادات را به همراه داشته است. خبری که محتوای آن این بود: «علی الهیار ترکمن گفت: درخصوص طبقه تشویقی که همه کارمندان آموزش و پرورش را شامل می‌شود باید از هر کدام ۸۰۰ هزار تومان کسر کنیم و به حساب خزانه بریزیم.».


کلیک کنید: یارانه معیشتی۹۹/ با جواب به این سوالات یارانه بگیرید!+برای ثبت نام کلیک کنید


 

این خبر باعث شد تا عصر امروز دوشنبه ۱۵ دی ماه، وزارت آموزش و پرورش به آن واکنش نشان دهد. مرکزاطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش طی اطلاعیه رسمی اعلام کرد: 

«در پی انتشار بعضی از اخبار مبنی بر کسر حقوق فرهنگیان توسط دیوان محاسبات کشور به استحضار می‌رساند شانزدهمین نشست گفت وگوی هفته با حضور ارزشمند جناب آقای دکتر مهرداد بذرپاش - رئیس محترم دیوان محاسبات کشور- و همکاران ایشان و کلیه روسا و مدیران آموزش و پرورش برگزار شد، این نشست سرشار از هماهنگی و همدلی، منجر به تشکیل کارگروهی شد تا با نظر مساعد در خصوص نحوه اجرای احکام صادره از سوی دیوان عدالت اداری در مورد تعدادی از فرهنگیان در سال‌های گذشته، تدابیر مقتضی اتخاذ شود؛ لذا به استحضار همکاران گرانقدر می‌رساند دیوان محاسبات کشور، نقشی در صدور احکام و کسر حقوق فرهنگیان نداشته، بلکه با نظر مساعد رئیس  محترم کل دیوان محاسبات، مقرر شده راه‌های کمک و مساعدت به آن‌دسته از همکاران مشمول رای بررسی و ارائه شود.

مراتب برای آگاهی و تنویر افکار عمومی و تکذیب کلیه اخبار مغایر با این اطلاعیه اعلام می‌گردد.»

حقوق فرهنگیان