قیمت برق نمیاه مصرف برق نمایه قبض برق معاون هماهنگی توزیع برق شرکت توانیر گفت: تاکنون تخفیف ۱۰۰ درصدی طرح برق امید در صورتحساب پنج میلیون مشترک اعمال شده است.

برق 5 میلیون مشترک در کشور رایگان شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، غلامعلی رخشانی‌مهر در آئین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: در دوره آبان و آذر ماه امسال، هفت میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک خانگی کم مصرف بوده‌اند و که تاکنون تخفیف ۱۰۰ درصدی برای مدت اجرای طرح در صورتحساب پنج میلیون مشترک اعمال شده است.

وی عنوان کرد: در همین مدت چهار درصد به تعداد مشترکان کم مصرف، ۵.۸ درصد به تعداد مشترکان خوش مصرف اضافه شده و ۹.۸ درصد از تعداد مشترکان پر مصرف کاسته شده است.

رخشانی مهر اضافه کرد: هم اکنون شرایط اطلاع مشترکان از وضعیت مصرف و نحوه بهره‌مندی آنان از تخفیف اعمال شده در قبوض برق در سامانه برق ایران و اپلیکیشن برق من فراهم شده است.

معاون هماهنگی توزیع برق شرکت توانیر افزود: مشترکان برق با مراجعه به درگاه‌های فوق علاوه بر اطلاع از وضعیت خود، به راه‌های مدیریت مصرف نیز دسترسی خواهند داشت.

رخشانی‌مهر مدیریت مصرف انرژی را مهمترین اقدام مشترکان برق در شرایط کنونی دانست و ادامه داد: صرفه‌جویی در مصرف گاز و برق شرایط تأمین سوخت کافی برای نیروگاه‌ها را فراهم کرده و تأمین برق مطمئن و پایدار به ویژه برای مشترکان ساکن در مناطق سردسیر را به دنبال دارد.

وی تأکید کرد: طرح برق امید که اجرای آن از ابتدای آبان ماه امسال در کشور آغاز شده، راهی برای مدیریت انرژی برق و پرداخت تخفیف صددرصدی به صورتحساب مشترکانی بوده که سهم غیر متعارفی از مصرف برق را مطالبه نمی‌کنند.

کاهش ۹ درصدی مشترکان پرمصرف برق با طرح برق امید

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر ایران از کاهش ۹ درصدی مشترکان پرمصرف برق در کشور خبر داد و گفت: این روند امیدوار کننده است.

رخشانی مهر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد در ۲ ماه گذشته هفت میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک کم مصرف برق در کشور شناسایی شده که در واقع مشترکان پرمصرف ۹ درصد کاهش داشته است.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون در زمینه اطلاع رسانی و آگاه سازی به مشترکان برق در کشور خیلی توسعه یافته عمل نکرده‌ایم و باید در این زمینه تدبیری اندیشیده شود، عنوان کرد: حدود یک هزار میلیارد ریال اعتبار به استان کهگیلویه و بویراحمد تخصیص یافته است.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر ایران خاطرنشان کرد: نیروی انسانی بهترین سرمایه بوده و باید از این نیرو به خوبی استفاده شود، زیرا نیروی انسانی مهمترین امکان برای توسعه است.

در پایان این آئین از خدمات داود راهزادی مدیرعامل سابق شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد تقدیر و جمال معتمدی‌زاده به عنوان مدیرعامل جدید معرفی شد.