با توجه به عدم ظهور نشانه های جدی ابتلا به کرونا در کودکان آزمایش واکسن این بیماری بر روی آنها منطقی نیست .

تزریق واکسن کرونا برای این افراد ممنوع شد+جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از سی جی تی ان، با توجه به عدم ظهور نشانه های جدی ابتلا به کرونا در کودکان آزمایش واکسن این بیماری بر روی آنها منطقی نیست و لزومی به این کار احساس نمی شود. از سوی دیگر تا به حال این واکسن بر روی کودکان نیز آزمایش نشده و لذا نمی توان در مورد پیامدهای تزریق آن به گروه سنی مذکور مطمئن بود.

از سوی دیگر واکسن کرونا تا به حال بر روی زنان باردار نیز آزمایش نشده و با توجه به آسیب پذیر بودن این قشر جامعه نمی توان آن را بدون نگرانی بر روی آنها نیز آزمایش کرد.

واکسن آنفولانزا

ملاحظات تولید واکسن کرونا برای کودکان

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا افزوده که آزمایش واکسن کرونا بر روی کودکان با تاخیر رخ می دهد و این کار صحیح است. زیرا واکسن یادشده ابتدا باید بر روی بزرگسالان آزمایش شود تا ایمنی و تاثیرگذاری آن تایید شود و سپس می توان این واکسن را بر روی کودکان نیز آزمایش کرد.

به گفته دکتر ویلیام شافنر متخصص بیماری های عفونی، کودکان سیستم ایمنی بسیار متفاوتی در مقایسه با بزرگسالان دارند و لذا واکسن هایی که برای آنها تولید می شود نیز کاملا متفاوت است. وی افزوده است که آزمایش واکسن کرونا بر روی کودکان 5 تا 12 سال و بالای 12 سال باید با برنامه ریزی دقیقی انجام شود.