خیلی ها از استقلالی بودن کریم باقری میگفتند.مثلا علیرضا اکبرپور در مصاحبه ای عنوان کرد که کریم از بچگی استقلالی دو آتیشه بود.

تصاویری از کریم باقری و همسرش
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 به گزارش سایت شماره یک : کریم باقری در دوره جوانی عاشق شاهین بیانی مدافع راست استقلال بود و حتی خودش می‌گوید عکس های بیانی را به دیوار اتاقم می کوبیدم. آقای کریم حتی در برنامه هم رفیق شهاب حسینی این مسئله را گفت و اسم شاهین بیانی را آورد تا بار دیگر بحث استقلالی بودن او مطرح شود. فوتبالدوستان قدیمی به خوبی می‌دانند که کریم باقری در ۱۸ سالگی و در تیم تراکتور که واسیلی گوجا سرمربی آن بود مطرح شد.

آیا کریم باقری واقعا استقلالی بود؟

او بعدها به کشاورز و پرسپولیس پیوست و پله های ترقی را به سرعت طی کرد خودش می‌گوید:« اصلاً بحث آبی و قرمز بودن مطرح نبود. من چه در تراکتور و چه در کشاورز یا پرسپولیس و آرمینیا  بیله فلد آ لمان وهرجای دیگری که بودم، با تمام تعصب بازی می کردم و الان هم به عنوان مربی پرسپولیس به این تیم تعصب دارم. البته  بازیکنانی چون شاهین بیانی و ناصر محمدخانی را خیلی دوست داشتم و در یک دوره زمانی خاص که جوان بودم، بازی‌های این دو عزیز را دنبال می‌کردم اما تاکید می کنم که هر وقت عضو تیمی بودم به آن تیم تعصب داشتم و مثلاً وقتی در تراکتور بودم، با تمام وجود برای این تیم می جنگیدم.»