حوادث رکنا: رئیس پلیس فتا استان سمنان از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریالی با استفاده از ترفند اجاره کارت بانکی خبر داد .

حساب میلیاردی مرد سمنانی در یک لحظه خالی شد / مرد شیاد در کمین بود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

    به گزارش رکنا؛ سرهنگ محمدرضا فداییان گفت: با شکایت یکی از شهروندان درباره کسر یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال از حساب بانکی اش ، این موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

 

وی افزود: در تحقیقات پلیس فتا، مشخص شد تلفن همراه شاکی به نوعی بدافزار بسیار مخرب آلوده شده و متهم یا متهمان از این طریق ضمن دسترسی کامل به سامانه‌های بانکی وی طی چند فقره برداشت غیرمجاز ، در مجموع مبلغ یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال از حساب‌هایش برداشت کردند.

سرهنگ فداییان با اشاره به شناسایی و مسدودسازی حساب بانکی مقصد و عودت قسمتی از مبالغ برداشت شده گفت : با مشخص شدن هویت صاحب حساب مقصد، متهم به پلیس فتا احضار شد و با مشاهده مستندات دیجیتالی اعتراف کرد که چندی پیش به منظور تامین مخارج تحصیل خود، در فضای مجازی با فردی به جهت همکاری و بازاریابی آشنا شده و او پس از دادن وعده‌های فریبنده و پرداخت مبالغی به صورت هفتگی، با این بهانه که به دلیل انجام تراکنش‌های زیاد، نیاز به دسترسی به حساب‌های بانکی اش دارد به رمز اینترنت بانکش دسترسی پیدا کرده است .

سرهنگ فداییان گفت : با اینکه متهم اظهار کرده از کلاهبرداری های آن فرد اطلاعی نداشته و فقط رمز اینتزنت بانکش در اختیار او بوده   پرونده به منظور ادامه سیر مراحل دادرسی به دادسرا ارسال شده است .

سرهنگ فدائیان ادامه داد: شهروندان توجه داشته باشند که اجاره دادن کارت‌های بانکی به سایرین در قانون جرم انگاری شده و مجازات متناسب با آن در نظر گرفته شده است.

رئیس پلیس فتا استان سمنان در  از عموم مردم خواست در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سامانه فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی WWW.CYBERPOLICE.IR گزارش کنند.