حوادث رکنا: رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: عامل کلاهبرداری یک میلیارد و صد و هشتاد میلیون ریالی توسط پلیس فتا استان شناسایی و دستگیر شد.

این مرد با کارت های بانکی میلیاردر شد / راز ترفندش چه بود ؟!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

  به گزارش رکنا، سرهنگ فدائیان در این باره گفت: یکی از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت که مبلغ ۱.۱۸۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال از حساب وی کسر شده است؛ لذا با عنایت به اهمیت موضوع، پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و رسیدگی به آن در دستور کار کاراگاهان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات و بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان آزمایشگاه فارنزیک پلیس فتا، مشخص شد تلفن همراه شاکی به نوعی بدافزار بسیار مخرب آلوده شده و متهم یا متهمین از این طریق ضمن دسترسی کامل به سامانه‌های بانکی وی طی چند فقره برداشت غیرمجاز، در مجموع مبلغ ۱.۱۸۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال از حساب‌های وی برداشت کرده‌اند.

این مقام مسئول ادامه داد:با اقدامات فنی و تخصصی لازم جهت ردیابی وجوه کسر شده، انجام و حساب‌های مقصد کشف و بلافاصله نسبت به مسدود سازی آن‌ها اقدام گردید که در نتیجه آن، بخشی از وجوه مسروقه به حساب شاکی عودت داده شد و روند بررسی پرونده به منظور ردیابی مابقی مبالغ نیز ادامه پیدا کرده و محرز گردید متهمین از طریق صرافی‌های غیرمجاز اقدام به خرید رمزارز نموده‌اند؛ لذا با مشخص شدن هویت صاحب حساب مقصد، متهم به پلیس فتا احضار گردید.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهم پس از حضور در پلیس فتا، لب به اعتراف گشود و بیان داشت چندی پیش به منظور تامین مخارج تحصیل خود، در فضای مجازی با فردی به جهت همکاری و بازاریابی آشنا شدم و وی نیز با دادن وعده‌های فریبنده و پرداخت مبالغی به صورت هفتگی اعتماد بنده را جلب کرده و پس از مدتی با این بهانه که به دلیل انجام تراکنش‌های زیاد، نیاز به دسترسی به حساب‌های بانکی بنده وجود دارد من را اغفال نموده و رمز اینترنت بانک بنده را دراختیار گرفت و کلاهبرداری و فعالیت‌های غیرقانونی ایشان بی‌اطلاع بوده‌ام. با اخذ اظهارات متهم، پرونده تکمیل و به منظور ادامه سیر مراحل دادرسی به دادسرا ارسال گردید.

سرهنگ فدائیان ادامه داد: شهروندان گرامی باید توجه داشته باشند که اجاره دادن کارت‌های بانکی به سایرین در قانون جرم انگاری شده و مجازات متناسب با آن نیز درنظر گرفته شده است؛ لذا همشهریان عزیز باید توجه داشته باشند که مجرمان سایبری از هر فرصتی برای سوء استفاده و کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی استفاده می‌کنند و لازم است کلیه فعالان فضای سایبر نسبت به مطالعه و افزایش آگاهی خود اقدام کنند تا از مخاطرات این فضا در امان بمانند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان در انتها از عموم مردم خواست در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سامانه فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی WWW.CYBERPOLICE.IR گزارش نمایند.