رکنا: گنج یابی موضوعی است که بسیاری از افراد در جهان همیشه به دنبال آن هستند.

این 9 آدم خوش شانس گنج های گمشده را پیدا کردند + عکس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش رکنا، نیازی نیست که خود را با تجهیزات خاصی مسلح کنید و برای یافتن گنجی به لبه دنیا بروید. گاهی اوقات گنج های گمشده دقیقاً زیر پایتان نهفته است، گرچه ممکن است حتی از آن اطلاع نداشته باشید! ما امروز 9 داستان از افرادی که به طور کاملا تصادفی گنج های گمشده واقعی پیدا کردند را برای شما آورده ایم. با ما همراه باشید.

 

9. یک نقاشی ون گوگ:

نقاشی ون گوگ

یک نقاشی ناشناخته از ون گوگ به نام غروب خورشید در مونتاژور سالها در اتاق زیر شیروانی یک کلکسیونر نروژی نشسته بود. از خود می پرسید چطور؟ در سال 1908، یک مهمان به او گفت که این جعلی است. میزبان ناراحت شد و نقاشی را پایین برد و همه چیز را فراموش کرد. 100 سال پس از مرگ مجموعه دار، مالک جدید خانه او این نقاشی را پیدا کرد و آن را نزد کارشناسان برد و فهمید که این یک نقاشی اصلی توسط ون گوگ است.

8. ذخیره ای برای آلن:

ذخیره ای برای آلن

هنگامی که یک خانواده عادی آمریکایی تصمیم به انجام برخی نوسازی های منزل گرفتند، ناگهان با یک بطری نوشیدنی متعلق به سال 1960 و کتابی به نام راهنمایی برای متحیران، در یک گاوصندوق پنهان با 51 هزار دلار داخل آن برخورد کردند. داخل کتاب عکسی بود که در پشت آن یادداشت شخصی به نام وینسنت نوشته شده بود: "آلن، من کتابی دارم که باید بخوانی" آن خانواده تصمیم گرفتند آلن را پیدا کنند وگنج گمشده را به او بدهند اما تاکنون موفقیت کمی داشته اند.

7. مجسمه ای از Fabergé:

مجسمه ای از Fabergé

در سال 2013، جورج و بتی دیویس در حال جارو کشیدن در اتاق زیر شیروانی خود در نیویورک بودند که متوجه جعبه ای کوچک کنده کاری های ریز و درشت به همراه مجسمه ای داخل آن شدند.

آنها با یک متخصص تماس گرفتند و معلوم شد که این یک مینیاتور از قزاقستان است که توسط خود تزار روس نیکلاس دوم در سال 1912 برای همسرش سفارش داده شده است. پس از وقایع سال 1918، این مجسمه به دست یک کارآفرین آمریکایی درآمد و او در سال 1934 آن را به قیمت 2250 دلار فروخت. کارل فابرگه فقط 50 مجسمه ساخته است که همگی نادر به شمار می روند و این زوج این یکی را در حراج به قیمت 5.2 میلیون دلار فروخته اند تا یکی از کوچک ترین گنج های گم شده را فروخته باشند.

6. اتاقی برای خدمت کاران:

اتاقی برای خدمت کاران

آرچی گراهام-پالمر و همسرش فیلیپا، خانه بزرگی را که در پایان قرن هجدهم ساخته شد به ارث بردند. این خانه در سال 1830 توسط اجداد پالمر در حراجی خریداری شده بود و مدتها بدون سکنه باقی مانده بود.

این زوج تصمیم به بازسازی عمارت خانوادگی گرفتند و از انبار شروع به کار کردند، جایی که درب مسدود شده ای را پیدا کردند. در پشت آن، آنها از دیدن آشپزخانه زیبای ویکتوریایی مجهز به وسایل با بیش از 80 سال قدمت حیرت زده شدند. بعداً، آنها فهمیدند این آشپزخانه که بعد از جنگ بسته شده است و قبلاً خدمتکاران در آنجا زندگی می کردند و آشپزی می کردند.

5. ذخیره مخفی یک جاسوس:

ذخیره مخفی یک جاسوس

یکی از کاربران Reddit با نام مستعار LMBRJACK در اتاق شیروانی خود، در کوچکی پیدا کرد که پشت آن در دیگری با قفل کد داری وجود داشت. بعد از ترک خوردن آن در، او اتاق کوچکی را با عایق صدا و گنج های گمشده عجیب و غریبی پیدا کرد: پاکت هایی با کتیبه به زبان های مختلف، جواهرات، اسکناس و انبوه نوارهای ویدیویی عجیب و قدیمی. صاحب خانه تصمیم گرفت همه چیز را به پلیس بدهد.

4. اولین شماره از یک کتاب کمیک:

اولین شماره از یک کتاب کمیک

اولین شماره اکشن کامیکز و اولین حضور سوپرمن اولین شماره اکشن کامیکز و اولین حضور سوپرمن

دیوید گونزالس، یک کارگر ساختمانی، داشت دیوارهای خانه ای را که به تازگی در مینه سوتا خریده بود پایین می آورد که با انبار کاغذهای مخفی داخل یکی از آنها برخورد کرد. در میان این کتاب ها، یک کتاب کمیک کمیاب به تاریخ 1938 وجود داشت: این یک نسخه محدود بود که برای اولین بار سوپرمن را به نمایش گذاشت. این کتاب بعداً با قیمت 175000 دلار به حراج گذاشته شد.

3. یک چمدان مرموز سبز

یک چمدان مرموز سبز

یک زوج در دهه 1940 در اوهایو خانه ای خریداری کردند و تصمیم گرفتند آن خانه را تمیز کنند. در حین انجام این کار، آنها یک جعبه ناهار کوچک سبز رنگ در سقف اتاق شیروانی پیدا کردند. در داخل آن روزنامه ای به تاریخ 25 مارس 1951 و 3 کاغذ بسته بندی وجود داشت که هر کدام حاوی یک بسته پر دلار آمریکا بود و مجموعاً 23000 دلار بود. اما این همه داستان نبود. یک هفته بعد، مرد به بازسازی ادامه داد و جعبه دیگری را نیز پیدا کرد که داخل آن هم  پول بود. مبلغ کلی اسکناس های قدیمی و کمیاب 45000 دلار بود.

2. ذخیره روز قیامت!

ذخیره روز قیامت

یکی از کاربران Imgur داستان خود را در مورد پیدا کردن یک اتاق مخفی تعریف کرد. 2 هفته پس از خرید خانه جدید، او مشغول تمیز کردن انبار خود بود و به چند لایه تخته سه لایه برخورد کرد. پشت آن، دیواری شکسته بود که در آن او مقدار زیادی مهمات، تغییر و ابزار پیدا کرد، اگرچه اسلحه ای وجود نداشت. سایر کاربران فکر می کردند این ذخیره شخصی است تا یک گنج گمشده که منتظر پایان روزها است و معتقد بودند در روز های قیامت گلوله ها به ارز جدید تبدیل می شوند!

1. اتاق شگفتی ها

اتاق شگفتی ها

یک زوج روزنامه نگار، جوزپه کادیلی و والریا جیاروسو، یک آپارتمان قدیمی در پالرمو ایتالیا خریداری کردند. در حین بازسازی، آنها در زیر گچ ها در یکی از اتاق ها متوجه رنگی آبی شدند. تحقیقات بیشتر کتیبه های نخ نقره ای و طلایی به زبان عربی را نشان داد. در پایان، معلوم شد که کل اتاق را این کتیبه های مرموز پوشیده است.

کارشناسان گفتند که این یک "اتاق شگفتی" بوده است، جایی که مراسم سحر و جادو در قرن 19 انجام می شد! دانشمندان می گویند این مکان مکانی منحصر به فرد است زیرا چنین اتاق هایی حتی در زمان خودشان نیز نادر بودند.

همانطور که می بینید، گنجینه ها را می توان در هر مکان پیدا کرد، حتی وقتی بیرون از ساحل قدم می زنید و به دنبال چیز خاصی نگردید. به اطراف نگاه کن، شاید خودت روی یکی از این گنج های گمشده نشسته باشی!