رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران طی تذکری از شهرداری تهران خواست با بارگزاری در پادگان 06 مخالفت کند.

شهرداری تهران با بارگزاری در پادگان 06 مخالفت کند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  خبرگزاری تسنیم ، علی اعطا در جریان چهلمین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: تذکر من به مرکز آموزش درجه‌داری 06 و بارگزاری در این مجموعه مربوط است، ین زمین به مساحت 49.5 هکتار دارای مجوز از کمیسیون ماده 5 به منظور بارگزاری است که البته باید به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری نیز می‌رسید.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه موضوع توسط شهرداری دنبال می‌شود، گمان می‌کنم هرگونه تصمیم‌گیری و اقدام لازم است به افکار عمومی و نمایندگان مستقیم مردم برسد ولی متاسفانه شورا چندان در جریان پیگیری‌های شهرداری به منظور طرح موضوع و پیگیری تصویب آن از شورای شهرسازی نبوده است.

سخنگوی شورای شهر تهران بیان کرد: از شورای عالی شهرسازی تشکر می‌کنیم که بنا به پیشنهاد کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر، پذیرفت تصمیم‌گیری در مورد بارگزاری در مرکز آموزش درجه‌داری 06 را دو هفته به تعویق بیندازد و کسی مخالف نیست در این زمین بارگزاری معقول انجام شود اما تاکید می‌کنم لازم است اینگونه تصمیم‌گیری‌ها با اطلاع و آگاهی شهروندان و افکار عمومی و نمایندگان مستقیم شهروندان یعنی شورای شهر صورت بگیرد.

به گزارش تسنیم، محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران نیز در جلسه امروز شورای شهر در تذکری نسبت به بارگزاری در پادگان 06 به شهرداری تهران تاکید کرد: پرونده پادگان 06 که در حال حاضر در کارگروه فنی شورای عالی شهرسازی و معماری کشور در حال بررسی است دارای 50 هکتار مساحت است.

وی تصریح کرد: این پادگان در محدوده خیابان‌های پاسداران، اتوبان صیاد شیرازی و خیابان‌های دولت و گلستان قرار دارد و محدوده‌ای که به لحاظ سرانه‌ها و علی‌الخصوص ترافیک وضعیت بحرانی دارد اما قرار است یک میلیون متر مربع در آنجا بارگزاری صورت گیرد.

سالاری افزود: اگر قرار باشد پادگان‌ها از شهر خارج شوند و به جای آن چند برابر طرح تفصیلی بارگزاری انجام شود همان بهتر که پادگان‌ها در شهر بمانند، حداقل اینکه موجب کمتر شدن سرانه‌های خدماتی نمی‌شوند و در زمان بحران هم می‌توان از آنها استفاده کرد.

وی در پایان گفت: با توجه به مشارکت شهرداری تهران و سهم 70 درصدی شهرداری از این پروژه درخواست من این است که نماینده شهرداری با این موضوع اعلام مخالفت کند.