دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ملارد گفت:‌ عامل اصلی دفن غیرقانونی زباله‌های عفونی در ملارد شناسایی و به دلیل عجز از معرفی کفیل روانه زندان شد.

عامل رها کننده زباله‌های پاتولوژی بیمارستانی در ملارد دستگیر شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم از ملارد ، جواد جبله با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه دستگاه قضا و دادستانی به عنوان مدعی‌العموم همواره با جدیّت با خاطیان و سودجویان برخورد می‌کند اظهار داشت: با دریافت گزارشی مبنی بر دفن غیرقانونی زباله‌های عفونی یک بیمارستان در منطقه دستگاه قضایی سریعاً به این مسئله ورود پیدا کرد.

وی بیان کرد: با تحقیقات صورت گرفته به دلیل اظهار بی‌اطلاعی رئیس بیمارستان از دفن غیرقانونی زباله‌های عفونی وی با تشریفات قانونی آزاد شد اما عامل اصلی این اقدام شناسایی و به دلیل عجز از معرفی کفیل روانه زندان شد.

دادستان عمومی و انقلاب ملارد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کشف تکه‌هایی از اعضای بدن انسان در ماه‌ گذشته در محلی که خاطیان اقدام به دفن غیرقانونی کرده بودند افزود: این موارد در میان زباله‌های عفونی بوده و به واقع زباله‌های پاتولوژی بیمارستانی محسوب می‌شد که باید طبق شرایط خاص دفن می‌شدند که متأسفانه با تخلف یکی از پرسنل این بیمارستان به صورت غیرقانونی صورت می‌گرفت.

جبله با بیان اینکه در مورد اعضای پیوندی حتماً باید مجوز لازم برای دفن صادر شود تصریح کرد: این موارد طبق قانون باید در گورستان‌ها توسط مسئولان مربوطه دفن شوند که این تخلف از قانون توسط فردی خاطی و سودجو سبب شد تا زباله‌های پاتولوژی بیمارستان بدون مجوز دفن در منطقه‌ای در ملارد به صورت غیرقانونی دفن شود که با گزارش یکی از ساکنان منطقه به مراجع قانونی در کمترین زمان ممکن پیگیری شد.

وی در پایان با اشاره به نقش مؤثر مردم در پیگیری و برطرف کردن مشکلات و این گونه رخدادها خاطرنشان کرد: دادستانی و به طور کل دستگاه قضا در هر موضوعی که سبب بروز مشکلات و مخاطراتی برای شهروندان و عموم مردم شود با جدیّت ورود کرده و با خاطیان برخورد قانونی می‌کند.