یزد - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی یزد با بیان اینکه سرما و یخبندان تا اوایل پنجشنبه هفته جاری ادامه دارد، گفت:شاهد کاهش دمای هوا و سرما در چند روز آینده در استان خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی یزد: سرما و یخبندان تا اوایل روز پنجشنبه ادامه دارد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین محمدرضا شیر غلامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فردا بعد از ظهر( سه شنبه) با عبور موج سریع از استان افزایش ابر در ارتفاعات مناطق شمالی استان و بارش برف به صورت پراکنده در این مناطق پیش بینی می شود.
وی تصریح کرد: همچنین روز سه شنبه در بسیاری از نقاط استان شاهد وزش باد نسبتا شدیدی خواهیم بود.
وی اظهار کرد که یکشنبه شب و دوشنبه شب دمای هوا در شهر یزد به منفی چهار درجه سلسیوس و روز پنجشنبه منفی 2 درجه سانتی گراد و در گرمترین ساعات روزهای دوشنبه ، سه شنبه و چهارشنبه به پنج ،10 و 9 درجه می رسد.
کارشناس اداره کل هواشناسی یزد، سردترین نقطه استان در شبانه روز گذشته را ده بالا با 12 درجه سانتی گراد زیر صفر و گرمترین مناطق هرات و مروست با دمای 15 درجه سلسیوس( بالای صفر) اعلام کرد.
شیرغلامی افزود: دمای هوای شهر یزد در 24 ساعت گذشته در گرمترین ساعت به 9 درجه سلسیوس و سردترین ساعت به 2درجه منفی صفر رسید.
بارش سالانه باران در استان خشک و نیمه خشک یزد، 65 میلیمتر است.
میزان بارش ها در یزد در سال آبی جاری، 2 میلیمتر بود و این استان به همراه سیستان و بلوچستان، کم بارش ترین نقاط کشور در این مدت بودند.