سرپرست فرمانداری نیر گفت: احیای جاده کریق به آرموداق نیر به عنوان یک مسیر ارتباطی قدیمی می‌تواند فاصله مرکز شهرستان نیر تا میانه و تهران را نزدیک به 90 کیلومتر کاهش دهد و این محور جایگزین مناسبی برای جاده سرچم است.

اردبیل به تهران نزدیک میشود | کاهش 90 کیلومتری مسیر اردبیل به تهران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

، مهدی بخشی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جاده روستای کریق به آرموداق در 2 استان اردبیل و آذربایجان شرقی یکی از محورهای مهم در استان و به تبع در نیر محسوب می‌شود که مجموع فاصله این راه از سه راهی روستای کورعباسلوی نیر تا میانه 20 کیلومتر است که با پیگیری‌های انجام شده تاکنون 5 کیلومتر از آن در حوزه نیر آسفالت و مقداری نیز در حوزه میانه زیرسازی و آسفالت شده است و انتظار می‌رود بعد از بهره‌برداری از این محور بیش از 120 کیلومتر از مسیر مرکز نیر به تهران و میانه و 90 کیلومتر از مرکز اردبیل به تهران کاهش یابد.

وی افزود: بعد از بهره‌برداری از این محور شاهد خواهیم بود که محور کریق به آرموداق می‌تواند جایگزین مناسبی برای جاده خطرخیز سرچم باشد و با بهره‌برداری از این محور که بنا به تاکید مسئولان طی سه سال آینده به اتمام می‌رسد مسیر اردبیل به تهران 90 کیلومتر نسبت به مسیر سرچم کاهش خواهد یافت.

سرپرست فرمانداری نیر با تاکید بر اهمیت تکمیل این مسیر ارتباطی و نقش موثر آن در رونق اقتصادی هر دو منطقه تصریح کرد: روند اجرای این پروژه رضایت‌بخش نبوده و بسیار کند پیش می‌رود که ضرورت دارد با تعامل مسئولان استانی و شهرستانی و همچنین نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هرچه زودتر شاهد پیشرفت خوب عملیات اجرایی این محور در منطقه باشیم.

بخشی گفت: همچنین جاده نیر به کورائیم در دست بازسازی بوده و قرار است راه ارتباطی کورائیم و خلف‌لو که ارتباط مستقیم این بخش با جاده سرچم را فراهم می‌کند آسفالت شده و برای تردد وسایل نقلیه آماده گردد که انتظار می‌رود بعد از راه‌اندازی این محور نیز آبادانی خوبی را در منطقه شاهد باشیم.

وی بیان کرد: اهمیت حوزه راه و شهرسازی در منطقه به ویژه در شهرستان نیر به عنوان یکی از معابر گردشگران به استان اردبیل بسیار بالا بوده و نیاز است تا با جذب اعتبارات مناسب و تجهیز، تعمیر و بازسازی مسیرهای کهنه و قدیمی روستایی این شهر بتوانیم زمینه را برای حضور گردشگران بیشتر در این منطقه فراهم آوریم.

سرپرست فرمانداری نیر اظهار کرد: احیای جاده کریق به آرموداق نیر به عنوان یک مسیر ارتباطی قدیمی می‌تواند فاصله مرکز شهرستان نیر تا میانه و تهران را نزدیک به 120 کیلومتر کاهش دهد و این محور جایگزین مناسبی برای جاده سرچم است.