وزش توفان برف در استان مادرید تاکنون موجب لغو 42 پرواز در فرودگاه بین المللی «آدولفو سوارز باراخاس» پایتخت اسپانیا و بسته شدن دو باند از مجموع چهار باند فرودگاه اصلی این کشور شده است.

بارش شدید برف باعث لغو ده ها پرواز در فرودگاه بین المللی مادرید شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 به نقل از روزنامه ال موندو، سازمان هواپیمایی اسپانیا در این رابطه اعلان کرد: از پروازهای لغو شده، 23 پرواز ورودی و 19 پرواز خروجی بودند، افزون بر اینکه چندین هواپیما وادار شدند در فرودگاه های شهرهای دیگر این کشور اروپایی برزمین بنشینند.
سازمان هواپیمایی اسپانیا در پی ورود سامانه برفی که باعث بارش برف سنگینی‌ در مادرید شده، طرح زمستانی خود را شامل عملیات پیشگیری و جلوگیری از یخزدگی و انباشته شدن برف در باندهای فرودگاه ها، آغاز و فعال کرده است.
سازمان هواپیمایی اسپانیا همچنین افزود: افزون بر لغو پروازهای مذکور، پیش بینی‌ می‌ شود که پروازهای بسیاری با تاخیر انجام شود. لغو شدن پروازها در اولین فرودگاه اسپانیا در حالی‌ صورت می گیرد که بارش برف سنگین باعث بروز مشکلاتی در سراسر این کشور شده به طوری که اکنون در 332 جاده و گردنه کوهستانی تردد با دشواری صورت می گیرد، 44 جاده بسته شده است و خودروها برای گذر از 114 جاده، باید از زنجیرچرخ استفاده کنند.