رئیس پارک ملی گلستان گفت: 2 متهم که به صورت غیرعمد سبب آتش‌‎سوزی وسیع در پارک ملی گلستان شدند و مسافر از استان‌های همجوار بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

متهمان حادثه آتش‌سوزی پارک ملی گلستان شناسایی و دستگیر شدند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین مهدی تیموری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گالیکش اظهار داشت: عصر روز گذشته براثر بی‌احتیاطی عوامل انسانی, حوالی منطقه دشت و پس از تونل پارک ملی گلستان دچار حریق شد و با تلاش شبانه‌روز ی نیروهای مختلف امروز عصر مهار و کنترل شد.

وی افزود: در حال حاضر آتش مهار و کنترل شده, اما بقایای آتش در منطقه وجود دارد که نیروهای امدادی در حال اطفای کامل حریق هستند.

رئیس پارک ملی گلستان تصریح کرد: با توجه به شرایط جوی منطقه, افزایش دما و خشک بودن سطح زیرین زمین, بستر برای هرگونه آتش فراهم است و نیروهای امدادی در حال آماده‌باش در محل حضور دارند.

تیموری یادآور شد: بیش از 400 نفر از نیروهای ارتش, بسیج, سپاه, هلال احمر, جوانان و مردم منطقه, همکاران ستادی استانی و شهرستانی از همه شهرهای اطراف, و نیروهای منابع طبیعی و محیط زیست گلستان و خراسان شمالی در منطقه حضور یافته و با یک همت جمعی و گروهی سبب کنترل و مهار آتش شدند.

وی تاکید کرد: حریق از حاشیه جنگل بعد از تونل آغاز و به دشت و ارتفاعات رسیده و گسترش یافت و پیش‌بینی می‌شود بیش از 300 هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی پارک ملی گلستان در آتش سوخته باشد.

رئیس پارک ملی گلستان اظهار کرد: با توجه به اینکه آتش در ارتفاعات گسترش یافته بود، نقش مردم و نیروهای امدادی در اطفای و کنترل آتش و حریق بسیار تاثیرگذار و تعیین‌کننده بود.

تیموری تصریح کرد: هلی‌کوپتر مستقر در فرودگاه کلاله برای پایش و بررسی کلی منطقه از کنترل و اطفای یک پرواز در منطقه آتش‌سوزی انجام داد.

وی با اشاره به نقش عوامل انسانی در حریق‌های صورت گرفته در مناطق جنگلی گفت: با توجه به اینکه این حریق نیز به صورت غیرعمد و توسط مسافران انجام شده, از همه مسافران و مردم تقاضا می‌کنیم تا در زمان روشن کردن آتش, قبل از ترک محل, از خاموش بودن کامل آن اطمینان حاصل کنند.

رئیس پارک ملی گلستان افزود: در پارک ملی گلستان, محل و مکان‌هایی برای تفرج و تفریح مردم و مسافران با همه امکانات و تجهیزات لازم مانند نمازخانه, سرویس بهداشتی, مکان‌هایی برای استراحت و روشن کردن آتش و کباب کردن تعبیه شده و تقاضا داریم, تا از این مکان‌ها استفاده شود.