بررسی و رفع مشکل کمبود آب، قطعی برق و کاهش راندمان تولید در معادن
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در این مقاله به این موضوع که مشکل کمبود آب تا چه اندازه در زندگی روزمره مردم و صنایع تاثیر می گذارد می پردازیم و برای معدن داران دستگاهی را معرفی میکنیم که تا حدودی میتواند خسارت مالی وارده را جبران کند

 

آب یکی از ارزشمند ترین و حیاتی ترین منابع برای ادامه زندگی انسان ها و رشد فعالیت صنعتگران است، علی الخصوص در فعالیت های معدن کاران که حجم بالایی از آب را بطور مداوم مصرف می کنند در سالیان اخیر معدن داران مسئولیت پذیر در نوع خود پیشرفت قابل توجهی را در زمینه کاهش مصرف آب داشته اند .

فارغ از آن میتوان گفت آب در حال تبدیل شدن به یک منبع کمیاب و گران قیمت است که این موضوع سبب می شود معدن داران زیادی در معرض خطر و نابودی قرار گیرند. صنعتی که برای استخراج و فرآوری نیاز به مصرف میزان بالایی آب دارد از این رو می بایست با یک برنامه ریزی دقیق به پیش برود  یکی از مشکلات اساسی و مهمی که امروزه به معضل اصلی مردم عزیز کشورمان تبدیل شده است؛ بحران کم آبی می باشد،

مثلث1

این مشکل نه تنها برای مردم بلکه صنایع ما را نیز دچار مشکل و بحران کرده است. از اینرو کمبود آب باعث کاهش میزان تولید برق، بروز قطعی های چند ساعته برق و کاهش تولید صنایع بزرگ مهمی همچون: کارخانه های تولید آهن، تولید سیمان و همچنین فرآورده های معدنی کرده است. در واقع می توان گفت کمبود آب روی خیلی از صنایع تاثیر مستقیم و غیر مستقیمی گذاشته است. بطور مثال: میتوان میزان تولید سیمان که درصد عرضه آن در برابر تقاضا کاهش می یابد، که همین موضوع باعث چند برابر شدن قیمت آن و کمبود سیمان در کشور شده است . یک مثال دیگر از کمبود آب و قطعی برق در معادن تولید شن و ماسه می تواند بیان کرد که مانند صنعت سیمان نیز باعث افزایش قیمت محصولات نهایی این صنایع نیز شده است.

سیمان و ماسه جزو موادهای اولیه و مهم در صنعت ساخت و سازمی باشد و صنعت ساخت و ساز نیز یکی از صنایع مهم در هر جامعه پیشرو محسوب میشود.

خوب تا به اینجا مقاله مشاهده کردیم که مشکل کمبود آب تا چه اندازه در زندگی روزمره ی مردم و جامعه تاثیر می گذارد حال ما در این مقاله برای شما معدن داران دستگاهی را معرفی میکنیم که تا حدودی میتواند خسارت مالی وارده به شما را جبران کرده و حتی برای فعالان صنعت عمرانی نیز بسیار کاربردی می باشد زیرا با افزایش کیفیت ماسه باعث کمک به کاهش میزان مصرف سیمان در صنعت ساخت و سازشما نیز می شود.

مثلث2

ماسه شوی اوواش باعث افزایش میزان تولید، کاهش مصرف برق، کاهش میزان مصرف سیمان در صنعت ساخت و ساز و افزایش درآمد میشود این تجهیز به دلیل انجام مرحله شستشوی داخل پمپ های اسلاری با سرعت گردش بسیار بالا میزان بسیار زیادی ماسه را با میزان آب کمتری شستشوی می دهد و به دلیل داشتن توری های پلی اورتان با مش هایی حتی تا 100 میکرون از خروج ریز دانه های مفید مصالح خروجی به همراه اب جلوگیری میکند که همین مسئله در ابتدا باعث افزایش SE و کیفیت ماسه تولیدی ، کاهش مصرف آب و همچنین کاهش میزان مصرف سیمان در زمان تولید ملات می شود.

( برای مشاهده و کسب اطلاعات بیشتر در مورد مکانیزم کارکرد دستگاه ماسه شوی اوواش به مقاله مورد نظر رجوع کنید )

قدرت بالای این تجهیز در شستشوی حداقل 60 تن و حد اکثر 200 تن  ماسه در ساعت و همچنین جلوگیری از خروج ریز دانه های مفید باعث افزایش میزان تولید و جبران خسارات ناشی از قطعی برق می شود. این تجهیز که تنها به اندازه ی دو دستگاه ماسه شوی حلزونی فضای معدن شما را اشغال می کند، کارایی مفید آن به اندازه شش ماسه شوی حلزونی و سه سرند خشک کن در ساعت تولید ماسه با کیفیت بهروه وری دارد، که به مراتب کیفیت بالاتری از محصول نهایی ماسه شوی حلزونی به شما تحویل می دهد.

مثلث3

بسیاری از دوستان که مقداری آشنایی با تجهیزات معادن دارند ماسه شوی اوواش را با سرند خشک کن به دلیل ظاهر تقریبا یکسانی که دارند اشتباه می گیرند که ما به شما پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بهتر با سرند خشک کن و تفاوت آن با ماسه شوی اوواش مقاله سرند خشک کن را مطالعه فرمائید.

راهنمای خرید ماسه شوی اوواش

برای خرید این تجهیز ما به شما پیشنهاد می کنیم ابتدا به سایت بهترین تولیدکننده ماسه شوی اوواش مراجعه کنید و اطلاعات کامل و جامعی درخصوص قابلیت های این تجهیز مطالعه کنید. این شرکت تولید کننده ماسه شوی اوواش و سرند خشک کن در ظرفیت های مختلف می باشد.