بعد از حمله ایران به اراضی اشغالی، رژیم صهیونیستی اقتدار پوشالی‌اش در هم شکست و امنیتش به شدت زیرسؤال رفت.

چرا حمله ایران به اسرائیل را باید مبدأ تازه‌ای در تاریخ دانست؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: موقعیت ایران و رژیم صهیونیستی بعد از حمله ایران به اراضی اشغالی به کلی متفاوت شده است و می‌شود وضعیت بین‌المللی ایران و رژیم صهیونیستی را به قبل و بعد از عملیات صادق تقسیم کرد اما چرا؟

بعد از حمله ایران به اراضی اشغالی دو اتفاق مهم رخ داد؛ نخست آنکه هیمنه اسرائیل در هم شکست. رژیم صهیونیستی همواره با تکیه به گنبد آهنین خود مدعی بود که هیچ جنبنده‌ای نمی‌تواند مرز هوایی اسرائیل را رد کند چه رسد به موشک اما بعد از حمله ایران به همه دنیا ثابت شد که این رژیم صرفا ادعا می‌کرده است و با طوفانی در هم می‌شکند.

نکته دیگر آن است که امنیت رژیم صهیونیستی به شدت زیر سؤال رفت و حالا اراضی اشغالی نه برای سرمایه‌گذاری و نه برای سکونت مکانی امن محسوب نمی‌شود و حالا بسیاری از سرمایه‌گذاران مترصد خارج‌کردن سرمایه خود از اراضی تحت اشغال رژیم صهیونیستی‌اند. از سوی دیگر رژیم صهیونیستی که همه توانش را برای عادی‌سازی روابطش با کشورهای منطقه گذاشته بود حالا نه تنها چنین اتفاقی رخ نخواهد داد بلکه کشورهای اسلامی به این نتیجه رسیده‌اند که می‌شود در مقابل اسرائیل ایستاد و از قضا همراهی با این رژیم باعث متزلزل شدن امنیت داخلی‌شان می‌شود.

مسئله بعدی کاهش حمایت‌های غربی‌ها به جز آمریکا از رژیم صهیونیستی است زیرا آنها نیز دریافته‌اند همگرایی با این رژیم می‌تواند خطرناک باشد.

درباره ایران نیز وضعیت متفاوت شده است. ایران حالا به دنیا ثابت کرد که یک قدرت برتر نظامی است و می‌تواند در مواجهه با دشمنانش قدرتمندتر از آنچیزی که غربی‌ها تصور می‌کنند ظاهر شود. ایران در منطقه هم به همه کشورها نشان داد که اگر منافعش به خطر افتد از هر اقدامی فروگذار نمی‌کند. ایران در مقطع کنونی دست بالا را دارد و حتی اگر مذاکراتی در آینده با غربی‌ها صورت بگیرد می‌تواند به مراتب بیشتر از گذشته از موضع قدرت سخن بگوید. البته یک نکته دیگر را هم نباید فراموش کرد که حمله ایران بسیار مهم بود زیرا در مقابل چشمان آمریکا به اسرائیل حمله شد و آمریکا دم نزد مگر آنکه با ترس فراوان مدام تأکید کند که ما در این ماجرا نقشی نداریم. ایران در حمله به رژیم اسرائیل، آمریکا را هم تحقیر کرد.