چطور گوشی خود را با ترفندهای ساده به سرعت شارژ کنیم؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

گوشی وسیله شده است که دائما در دست ماست و بسیاری از کارهای خود با آن انجام می‌دهیم. برخی افراد به این وسیله خوی گرفته‌اند و نمی‌توانند لحظه‌ای از آن جدا شوند. درنتیجه، ما دائما باید در کنار پریز برق باشیم تا گوشی خود را روزانه چند مرتبه شارژ کنیم.

شارژ کردن گوشی زمانی عذاب‌آور خواهد شد که شما فرصت زیادی برای شارژ کردن گوشی خود نداشته باشید یا گوشی شما برای انجام کارهای ضروری و اورژانسی شارژ کافی نداشته باشد. صبر کردن در حالی‌که شما عجله دارید، بسیار خسته‌کننده و حتی رنج‌آور است. اما آیا راهی وجود دارد که بتوان گوشی‌های هوشمند را سریع شارژ کرد؟ تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید؟

شاید شما هم با همراه داشتن ابزارهای ویژه‌ای مانند همراه داشتن چند باتری و یا شارژهای ویژه مانند شارژهای بی‌سیم این مشکل را حل کرده باشید اما اگر به این ابزارها دسترسی نداشته باشید، چه خواهید کرد. تصور کنید زمانی وجود دارد که شما فقط به کابل معمولی برای شارژ دسترسی دارید و فرصت شما خیلی کم است؛ الان چه خواهید کرد؟ آیا راه یا ترفندی برای شارژ سریع‌تر گوشی در زمان کوتاه وجود دارد؟ به قطع پاسخ مثبت است، اما بسیاری از افراد با این ترفندها آشنا نیستند و زمانی که در یک موقعیت حساس قرار می‌گیرند و با باتری ضعیف گوشی مواجه می‌شوند، عصبی و ناراحت خواهند شد. اگر می‌خواهید یاد بگیرید که چگونه گوشی خود را در زمان کوتاه به سرعت شارژ کنید، ادامه مطلب را بخوانید.

ترفندهای سریع شارژ گوشی

اگر شما برای شارژ سریع تلفن خود کمبود وقت دارید، بهتر است با این ترفندها آشنا شوید تا سرعت شارژ گوشی همراه شما به صورت چشم‌گیری افزایش پیدا کند. این ترفندها بسیار جذاب هستند و به شما کمک خواهند تا زمان شارژ گوشی را کاهش دهید و بتوانید در مواقع ضروری و اضطراری گوشی‌های خود به سرعت شارژ کنید.

1.حالت هواپیمای گوشی خود را فعال کنید

5

وقتی گوشی هوشمند به برق متصل است، اغلب نرم‌افزارها و ابزارهایی مانند رادیوهای بی‌سیم، سیگنال تلفن همراه و بلوتوث از برق استفاده می‌کنند و همگی برای استفاده از برق وارد شده، به رقابت می‌پردازند، این در حالی است که باتری گوشی تمام تلاش خود را می‌کند تا مقداری از این برق را برای خودش ذخیره کند. با روشن کردن حالت هواپیما بسیاری از رقبا غیر فعال خواهد شد و باتری می‌تواند به راحتی و با سرعت شارژ شود و بار فعال روی گوشی کاهش پیدا خواهد کرد. استفاده از حالت هواپیما سرعت شارژ گوشی شما را با حاشیه خوبی افزایش می‌دهد. تنها مشکل این روش آن است که شما نمی‌توانید از گوشی استفاده کنید و این کار شما را از دریافت تماس، پیام و اعلان‌ها باز می‌دارد.

2.گوشی همراه خود را خاموش کنید

یکی از موثرترین راه‌ها برای شارژ سریع‌تر گوشی آیفون یا اندروید، خاموش کردن آن در حین شارژ است. به این دلیل است که تلفن شما هنگام روشن بودن به طور فعال برق مصرف می‌کند که سرعت را کاهش می‌دهد. هنگامی که تلفن خود را خاموش می‌کنید، انرژی کمتری مصرف می‌شود و بنابراین سریع‌تر از حد معمول شارژ خواهد شد. ممکن است تماس‌ها و نوتیفیکیشن‌ها را از دست بدهید، اما این برای شارژ کامل سریع‌ترین ترفند است.

3.صفحه تلفن را قفل کنید

همراه با پردازنده تلفن، صفحه نمایش شما بزرگ‌ترین تخلیه‌کننده باتری در گوشی شما به حساب می‌آید. اگر نمی‌توانید تلفن خود را خاموش کنید یا در حالت پرواز قرار دهید، اجازه دهید صفحه نمایش خاموش شود تا انرژی بیشتری به باتری برسد و دستگاه زودتر شارژ شود. خیلی از افراد با قلم لمسی مشغول فعالیت با گوشی می‌شوند، البته فروشگاه معتبر همچون آرنیک موبایل را ارائه می‌دهند، این فعالیت سبب دیر شارژ شدن نیز می‌شود.

4.مطمئن شوید که حالت ذخیره انرژی فعال است

اکثر تلفن‌ها دارای حالت داخلی کم مصرف یا صرفه‌جویی بهینه در مصرف انرژی هستند. اگر گوشی شما یکی از این قابلیت‌ها را دارد، زمانی که تصمیم دارید گوشی خود را شارژ کنید، آن را فعال کنید. حالت صرفه‌جویی در انرژی، ویژگی‌های مانند وضوح صفحه نمایش و بروزرسانی برنامه‌های پس‌زمینه را محدود می‌کند تا مصرف انرژی کاهش پیدا کند و سرعت شارژ خالص افزایش یابد.

5.برنامه‌ های غیرضروری را خاموش کنید

6

ویژگی‌های مانند بلوتوث، موقعیت مکانی GPS، Wi-Fi، Wi-Fi Hotspot، Mobile Data و NFC در زمان فعال بودن، انرژی زیادی از باتری را مصرف می‌کنند، پس بهتر است در حین شارژ و برای افزایش سرعت شارژ این ویژگی‌ها را خاموش کنید. برخی افراد در حین شارژ کردن با اسپیکر (خرید عمده اسپیکر فقط از فروشگاه‌های معتبر توصیه می‌شود) موسیقی پخش می‌کنند که خود باعث کند شارژ شدن می‌شود.

نکته‌ی مهم در مورد شارژ گوشی آن است که بهتر است هنگام شارژ از تلفن خود استفاده نکنید زیرا سرعت شارژ را به شدت کاهش می‌دهد.

 

6.گوشی خود را خنک نگه دارید

به طور کلی، بهتر است گوشی خود را از گرمای بیش از حد دور نگه دارید زیرا گوشی‌های هوشمند وقتی خنک هستند، بهتر و کارآمدتر کار می‌کنند. این در حالی است که، گرمای بیش از حد می‌تواند، به قطعات داخلی آن از جمله باتری آسیب برساند. یکی از راه‌های خنک نگه داشتن گوشی استفاده از هولدر (خرید عمده هولدر از فروشگاه‌های معتبر پیشنهاد می‌شود) در هنگام شارژ کردن باتری است.

دمای بالا برای باتری‌ها مضر است و گرمای بیش از حد می‌تواند به باتری آسیب برساند و همچنین طول عمر آن را کاهش دهد. بنابراین، هنگامی که تلفن شروع به گرم شدن می‌کند، به طور خودکار سعی خواهد کرد تا روند شارژ را کاهش دهد و دما را به سطح مطلوب بازگرداند. به همین دلیل است که اکثر گوشی‌هایی که قابلیت شارژ سریع دارند، وقتی داغ هستند، کندتر شارژ می‌شوند. بنابراین، سعی کنید گوشی خود را در دمای ایده‌آل نگه دارید تا سرعت شارژ افزایش پیدا کند.

گوشی خود را از نور خورشید یا هر چیز دیگری که ممکن است هنگام شارژ آن را گرم کند، دور نگه دارید.

 

7.گوشی خود را از قاب خارج کنید

اگر متوجه شدید که هنگام شارژ، گوشی شما داغ می‌شود، بهتر است قبل از شارژ، آن را از قاب بیرون بیاورید. شارژ کردن گوشی همراه شما زمانی که در داخل کیف‌های خاص قرار دارد، ممکن است گرمای اضافی ایجاد کند که می‌تواند بر ظرفیت باتری تأثیر بگذارد. قاب دستگاه را بردارید و هنگام شارژ آن را در مکانی با تهویه مناسب نگه دارید. همچنین ممکن است بخواهید با برداشتن قاب گوشی خود (اگر از آن استفاده می‌کنید) اجازه دهید، گوشی همراه شما نفس بکشد.

 

8.نگذارید شارژ باتری به صفر برسد

اگر باتری شما به میزان صفر برسد، میزان عمر باتری به طور چشم‌گیری کاهش پیدا می‌کند. اگر هر روز تلفن خود را از ۰٪ تا ۱۰۰٪ شارژ می‌کنید، این یک چرخه شارژ محسوب می‌شود، به این معنی که به سرعت عمر باتری خود را کوتاه می‌کنید و برای شارژ شدن گوشی زمان زیادتری را باید خرج کنید. پس قبل از خرید پاوربانک و استفاده از آن در مواقع ضروری به این نکته توجه کنید.

 

جمع ‌بندی نهایی

با توجه به این‌که گوشی‌های هوشمند جزو جدایی ناپذیر زندگی ما شده‌اند و از آن‌ها برای سرگرمی و انجام بسیاری از امور روزمره استفاده می‌شود، باید ترفندهایی برای شارژ سریع گوشی یاد گرفت تا در مواقع ضروری و مهم از آن‌ها استفاده کرد و گوشی خود را سریع شارژ نمود. با کمک این ترفندها شما می‌توانید، تجربه‌ی یک شارژ سریع و کم دردسر را داشته باشید. اگر نکات گفته شده در بالا را به طور روشمند کار کنید، می‌توانید در زمان شارژ گوشی خود صرفه جویی کنید.

ذکر این نکته لازم است که بعضی از این ترفند‌ها نه تنها باعث افزایش سرعت شارژ خواهند شد، بلکه با استفاده از آن‌ها می‌توان در مصرف باتری گوشی هم صرفه‌جویی کرد که این مورد سبب افزایش طول عمر باتری خواهد شد.