اخیرا چین پس از تعدیل و بهینه سازی اقدامات پیشگیری و کنترل، به تازگی برنامه هایی برای احیای صنعت گردشگری (عمدتا در داخل کشور) در کوتاه مدت را اعلام کرد. در نزدیک به چهار سال شیوع کرونا، صنعت گردشگری سنگین ترین ضربه ها را خورده است. پس از بهینه سازی سیاست های پیشگیری از کرونا، انتظار می رود صنعت گردشگری چین بهبود یابد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از پایگاه جامعه و فرهنگ ملل،  با لغو تدریجی محدودیت ها و اقدامات قرنطینه و افزایش تعداد پروازهای بین المللی، چین در احیای قابل توجهی در گردشگری ورودی در سال 2023 آغاز شده و ادامه دارد. 

چین پس از تعدیل و بهینه سازی اقدامات پیشگیری و کنترل، به تازگی برنامه هایی برای احیای صنعت گردشگری (عمدتا در داخل کشور) در کوتاه مدت را اعلام کرد. در نزدیک به سه سال شیوع کرونا، صنعت گردشگری سنگین ترین ضربه ها را خورده است. پس از بهینه سازی سیاست های پیشگیری از کرونا، انتظار می رود صنعت گردشگری چین بهبود یابد.     

وزارت امور خارجه مالدیو نیز  به تازگی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که چین همواره کمک های مهمی به توسعه گردشگری در مالدیو کرده است و مشتاقانه منتظر استقبال از "بازگشت" گردشگران چینی است. در طول تعطیلات روزهای سال نو 2023، بازار گردشگری چین همان طور که انتظار می رفت آغاز شد، تمایل مردم به سفر فزونی یافت و فعالیت مصرف گردشگری روند رو به بالا را نشان داد و از آن زمان تا کنون، این روند ادامه دارد. به گزارش مرکز داده های وزارت فرهنگ و گردشگری، در تعطیلات روز سال نو در سال 2023، 52.7134 میلیون گردشگران داخلی در سراسر کشور انجام شد که به درآمد گردشگری داخلی 26.517 میلیارد یوان دست یافت. بازار گردشگری داخلی عموماً ایمن، پایدار و منظم است .