شرایط تحصیل در اتریش چگونه است؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

تحصیل در اتریش و مهاجرت به این کشور با در نظر گرفتن موقعیت فوق العاده این کشور و پاسپورت ارزشمند خود، یک گزینه ایده آل برای بیشتر ایرانی ها می باشد. بزرگترین مزیت کشور اتریش و دانشگاه های آن، امکان تحصیل تقریبا رایگان در این کشور است. از نظر جایگاه علمی، اتریش و مراکز علمی این کشور در بین بهترین ها قرار دارند و تحصیل در اتریش به دانشجویان ایرانی اجازه می دهد بهترین جایگاه شغلی را در سراسر جهان داشته باشند.

در این مطلب به بررسی شرایط تحصیل در اتریش و مزیت های زندگی در این کشور خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر و ارزیابی شانس خود برای مهاجرت تحصیلی به اتریش، می توانید از موسسه مهاجرتی یونیکن مشاوره بگیرید. همچنین برای مهاجرت سریع و بدون دردسر این مجموعه بهترین راهنمای شما خواهد بود.

مهاجرت تحصیلی به اتریش

برای مهاجرت به هر کشور، روش های متعددی فراهم شده است که به قوانین آن کشور بستگی دارد. اتریش یکی از مقاصد بسیار جذاب مهاجرتی محسوب می شود که از نظر رفاه اقتصادی و اجتماعی در بین کشورهای برتر دنیا قرار دارد. از ساده ترین روش های مهاجرت به اتریش و بهره مندی از امکانات متنوع این کشور، مهاجرت تحصیلی است.

مهاجرت به عمان چگونه است؟

تحصیل در اتریش در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، هزینه بسیار پایینی را دارد و حتی در برخی از موارد تقریبا رایگان محسوب می شود. از طرفی سطح بالای عملی دانشگاه های این کشور به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد در هر نقطه از جهان تحصیلات خود را ادامه دهند و یا شغل مناسبی را پیدا کنند. به عبارت دیگر اعتبار مدارک علمی دانشگاه های این کشور به قدری بالا است که در تمامی کشورهای جهان پذیرفته می شوند.

2

مزیت های تحصیل در اتریش

در حال حاضر از کشور اتریش به عنوان یکی از بهترین مقصدهای مهاجرتی جهان یاد می شود؛ یکی از دلایل این موضوع را می توان مزیت های تحصیل در اتریش در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی در نظر گرفت. به طور کلی مهمترین مزیت هایی که دانشجویان در زمان تحصیل خود در این کشور از آن ها بهره مند می شوند، به شرح زیر است:

  • امکان تحصیل نیمه رایگان و هزینه پایین شهریه های دانشگاهی
  • دسترسی به دانشگاه های معتبر با سطح علمی بالا
  • شانس بالا برای پیدا کردن شغل مناسب بعد از اتمام تحصیل
  • دسترسی به تمامی امکانات شهروندان اتریشی
  • شرایط ساده برای اخذ اقامت دائم و پاسپورت اتریش
  • رفاه اجتماعی و اقتصادی بالا
  • هزینه های مناسب زندگی در کشور اتریش
  • امکان رفت و آمد سریع و ارزان تر به کشور ایران
  • درآمد بیشتر در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی

اقامت تمکن مالی پرتغال چگونه است؟

بررسی شرایط تحصیل در اتریش

تحصیل در کشور اتریش در مقاطع مختلف امکان پذیر است اما بیشتر دانشجویان ایرانی برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری این کشور اقدام به مهاجرت می کنند. به طور کلی فرایند و مراحل مربوط به تحصیل در اتریش برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری یکسان است. شرایط عمومی تحصیل در اتریش برای تمامی مقاطع به شرح زیر می باشد:

مدرک زبان

بیشتر کلاس های درس در دانشگاه های اتریش به زبان آلمانی برگزار می شوند و به همین دلیل باید تسلط کافی را به این زبان داشته باشید. حداقل مدرک لازم برای زبان آلمانی B2 است. همچنین تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی این کشور به مدرک آیلتس با حداقل نمره 6 احتیاج خواهد داشت.

شرایط سنی

تحصیل در اتریش و اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور تنها برای افراد بالای 15 سال امکان پذیر است. البته هیچ محدودیت سنی حداکثری در دانشگاه های این کشور برای دانشجویان در نظر گرفته نشده.

تمکن مالی

شرط بعدی برای تحصیل در اتریش، ارائه مدارک تمکن مالی متقاضی می باشد. در واقع فرد باید ثابت کند توانایی پرداخت شهریه یک ساله و هزینه های زندگی خود در یک سال اول را دارد. این مبلغ حدودا 10 هزار یورو به همراه هزینه های تحصیلی فرد خواهد بود.

ارائه مدارک لازم

برای ورود به دانشگاه های دولتی اتریش باید مدارک قبولی خود در کنکور سراسری کشور را ارائه دهید. از مدارک ضروری که باید به اداره مهاجرتی اتریش ارائه داده شوند می توان به مدارک تحصیلی قبلی متقاضی، پاسپورت معتبر و مدارک شناسایی اشاره کرد.

شرکت در آزمون ورودی دانشگاه یا مصاحبه

برخی از دانشگاه های اتریش برای گزینش دانشجویان و پذیرش آن ها، شرایط سخت تری را در نظر گرفته اند. یکی از این شرایط اخذ آزمون ورودی و مصاحبه با فرد متقاضی می باشد.

ارائه رزومه مناسب

برخی از رشته ها تحصیلی مثل رشته های هنری به رزومه احتیاج دارند. همچنین متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری نیز باید علاوه بر مدارک تحصیلی، رزومه مناسبی را داشته باشد.

انگیزه نامه

برای دانشجویان مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد، ارائه یک انگیزه نامه ضروری است که در آن به شرح انگیزه خود از تحصیل در دانشگاه های اتریش پرداخته اند.

3

بهترین مسیر مهاجرت تحصیلی به اتریش

تحصیل در اتریش برای برخی افراد یک رویای دست نیافتنی است؛ اما این رویا با وجود موسسه مهاجرتی یونیکن به واقعیت تبدیل شده. در اولین قدم برای مهاجرت تحصیلی به اتریش باید موفق به دریافت پذیرش یکی از دانشگاه های این کشور شده باشید. برای این منظور بررسی دانشگاه های مختلف این کشور و یافتن بهترین آن ها ضروری خواهد بود. به منظور عبور سریع و ساده از این مرحله می توانید از مشاورین موسسه مهاجرتی یونیکن راهنمایی بخواهید.

انتخاب رشته تحصیلی نیز در میزان شانس متقاضی تاثیرگذار خواهد بود. برای تحصیل رایگان در اتریش حتما باید به زبان آلمانی تسلط داشت و رشته مناسبی را انتخاب کرد. البته هزینه تحصیل در اتریش و شهریه دانشگاه های این کشور در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، بسیار کمتر است.

جمع بندی

اتریش یکی از معدود کشورهایی است که امکان تحصیل رایگان و با شهریه های ناچیز را برای تمامی دانشجویان بین المللی فراهم کرده است. برای تحصیل در اتریش باید از شرایط مهاجرت تحصیلی به این کشور اطلاع داشت و بهترین مسیر مهاجرتی را برای این منظور انتخاب کرد. موسسه مهاجرتی یونیکن به واسطه تجربه خود در زمینه مهاجرت تحصیلی به اتریش، سریع ترین مسیر برای تحصیل در اتریش را به متقاضیان معرفی می کند.