رئیس اقلیم کردستان عراق: به توافقنامه امنیتی بین بغداد و تهران پایبندیم

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس اقلیم کردستان عراق بر پایبندی این اقلیم به توافقنامه امضا شده میان بغداد و تهران در خصوص خلع سلاح گروه های تروریستی و جدایی طلب در این اقلیم تاکید کرد.

به گزارش «کردستان ۲۴»، «نچیروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق امروز پس از دیدار با وزیر امور خارجه اتریش در کنفرانس خبری اظهار داشت: ما به عنوان بخشی از خاک عراق به توافقنامه امنیتی بین تهران و بغداد پایبند هستیم.

وی افزود: نمی‌خواهیم که اقلیم کردستان عراق منبع تهدیدی برای هر یک از کشورهای همسایه باشد.

بارزانی ادامه داد: در چارچوب توافقنامه امینتی منعقده بین ایران و عراق و با همکاری و هماهنگی بغداد، اقدامات مهمی صورت گرفته و امیدواریم این اقدامات موجب‌عدم بروز هرگونه مشکلات امنیتی و نظامی باشد.

رئیس اقلیم کردستان عراق براساس برداشت خود ابراز عقیده کرد که با اقدامات انجام شده توجیهی برای انجام عملیات نظامی از سوی ایران علیه این گروه‌ها در اقلیم کردستان عراق وجود ندارد.

آموزش قدم به قدم درآمدزایی اینترنتی

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، دوشنبه هفته جاری بار دیگر تاکید کرد که مهلت تعیین شده برای خلع سلاح «گروه‌های تروریستی» در اقلیم کردستان عراق تمدید نخواهد شد.

«ناصر کنعانی» در نشست خبری هفتگی خود گفت: بر اساس توافق، مهلت تعیین شده برای خلع سلاح گروه‌های تروریستی در اقلیم کردستان عراق ۱۹ سپتامبر به پایان می‌رسد و تمدید نخواهد شد.

وی افزود: این موضوع به صراحت اعلام و به مقامات عراقی ابلاغ شده است و خوشبختانه دولت عراق نیز اقدامات خوبی انجام داده و بر پایبندی به تعهدات خود تاکید کرده است.

سرلشگر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران نیز ۲۱ تیر ۱۴۰۲ در کنفرانس فرماندهان نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر عراق تا سپتامبر به تعهدات خود در خصوص گروه‌های تروریستی در اقلیم کردستان عراق عمل نکند، عملیات علیه این گروه‌ها را با قدرت تکرار خواهیم کرد.

باقری گفت: گروه‌های تجزیه طلب که در شمال عراق مستقر شده اند، وضعیت ناامنی ایجاد می‌کنند.