بیش از ۱۰۰ نفر از علما و مبلغین اسلام‌گرا بیانیه‌ای با عنوان «نداء الأقصى وغزه» در حمایت از مردم فلسطین صادر کردند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از پایگاه جامعه و فرهنگ ملل، بیش از ۱۰۰ نفر از علما و مبلغین اسلام‌گرا که در رأس آنها، واعظ مشهور موریتانیایی شیخ محمد الحسن الددو و رئیس انجمن علمای فلسطین در غزه، مروان ابوراس قرار دارند، بیانیه‌ای با عنوان « نداء الأقصى وغزه» در حمایت از مردم فلسطین صادر کردند.

در این بیانیه آمده «علما، نخبگان، نهادها و عموم مردم همه کشورها باید بر یک سری اصول ثابت شرعی اجماع و تاکید کنند.»

اولین مورد از این اصول، «حمایت از مقاومت» است. چرا که «اقدامات مقاومت در نوار غزه برای دفع تجاوزات متجاوزان به مسجد الاقصی و همه مردم فلسطین، جهاد مقدس و اوج قله اسلام است.»

 

 

اصل بعدی «وفاداری» است. امضاکنندگان این بیانیه وفاداری خود را به مقاومت دلیر فلسطین اعلام کردند و تأکید کردند که «هر کس از یهودیان و مسیحیان حمایت کند و از آنها علیه مسلمانان حمایت کند، مرتد و خارج از اسلام است.»

از جمله این اصول، این است که «سرزمین فلسطین وقف است و ترک یک وجب از آن هم جایز نیست». این بیانیه با تاکید بر اینکه تمام فلسطین «تا قیامت موقوفه اسلامی است»، خاطرنشان کرد: « ملت اسلام بر منع واگذاری هر قسمت از فلسطین از طریق فروش یا هدیه به کافر به هر نحو و تحت هر شرایطی، اجماع دارند»

این بیانیه نسبت به «عدم حمایت از غزه و فرار از پیشروی» هشدار داده و آن را چهارمین اصل از این موارد دانسته و می‌افزاید: «اجماع این است که هر کشور مسلمانی مورد حمله دشمن قرار گیرد، بر مسلمانان واجب است با متجاوز بجنگند و فرار و عقب نشینی جایز نیست.»