جزیره قشم مناسب افرادی است که دوست دارند از زیبایی‌های طبیعت جنوب نهایت لذت را ببرند. سواحل جذاب این جزیره فرصت مناسبی برای علاقه‌مندان به آرامش و سکوت در طبیعت فراهم می‌کند. همچنین برخی از جاذبه‌های طبیعی این جزیره، از ساحل گرفته تا دره‌هایی نظیر دره تندیس­ها، مکان مناسبی برای مشاهده غروب آفتاب قشم هستند.

قشنگ­ترین غروب­های قشم کجاست؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

اگر می‌خواهید سفرتان به قشم سفر متفاوت و آرامش‌بخشی باشد، این مقاله را تا انتها بخوانید تا با بهترین مکان‌های قشم برای تماشای غروب خورشید آشنا شوید.

 پارک ساحلی زیتون

 یکی از بهترین مکان‌های دیدنی جزیره قشم که بعد از رزرو تور قشم و سفر به این جزیره باید به دیدن آن بروید، پارک ساحلی زیتون است. این پارک جذاب انواعی از تفریحات مهیج را برای شما فراهم کرده ‌است. همچنین مناظر جذاب دریا و آرامش عجیب‌وغریب ساحل قشم را نیز به شما هدیه می‌کند.

می‌توانید اوایل صبح به این پارک بروید و از امکانات تفریحی آن نظیر آلاچیق، مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، زمین‌بازی والیبال و فوتبال، کلاب غواصی، جت اسکی، قایق بنانا، شاتل، پاراگلایدر و اسکی روی آب لذت ببرید و در آخر روز به تماشای غروب چشم‌نواز خورشید بنشینید.

ساحل زیتون در خیابان دریا، تقاطع بلوار چهارباغ و خیابان دریا، خیابان زیتون قرار دارد.

 

ساحل سوزا

یکی دیگر از سواحل جذاب جزیره قشم که می‌توانید در آن مناظر زیبای آسمان را در هنگام غروب آفتاب تماشا کنید، ساحل سوزا است. این ساحل یکی از ساحل‌های آرام جزیره قشم به‌حساب می‌آید. در آن امکاناتی نظیر مسیر دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی، سرویس بهداشتی، پارک مخصوص کودکان و محل‌هایی برای کمپ کردن وجود دارد.

اگر به دنبال ساحلی برای کمپ کردن و لذت‌بردن از مناظر زیبای جزیره قشم هستید یا دوست دارید غروب آفتاب را در کنار دوستانتان تماشا کنید، ساحل سوزا مکان مناسبی برای شما است. ساحل سوزا در شهر سوزا، بلوار ساحلی، روبروی مسجد علی ‌بن ابی‌طالب قرار دارد.

 

ساحل روستای لافت

یکی دیگر از روستاهای جذاب در جزیره قشم روستای لافت است. معماری جذاب این روستا شما را یاد بادگیرها و خانه‌های قدیمی شهر یزد می‌اندازد. ساحل لافت نیز یکی از سواحل جذاب جزیره قشم به‌حساب می‌آید. تنها کافی است که صبر کنید تا غروب آفتاب فرابرسد، منظرة زیبای غروب در این ساحل شما را مجذوب خود می‌کند. بعد از تاریکی هوا نیز چراغ‌های بادگیرها و خانه‌های محلی این روستا نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. روستای لافت ۶۰ کیلومتر با قشم فاصله دارد.

 بام قشم

یکی از بهترین مکان‌ها برای مشاهدة مناظر زیبای جزیره قشم و همچنین تماشای غروب آفتاب بام قشم است. این ارتفاعات در بخش غربی جزیره قشم قرار دارد. بام قشم بلندترین بام جزیره است و یکی از بهترین مکان‌ها برای مشاهدة زیبایی­های قشم است. بعد از غروب آفتاب  کمی صبر کنید تا آسمان پرستاره بالای سرتان شما را بار دیگر شگفت‌زده کند. بام قشم در ۱۳ کیلومتری مرکز جزیره قشم قرار دارد.

5

دره تندیس

یکی از جاذبه‌های طبیعی جذاب در جزیره قشم دره تندیس‌ها نام دارد. شکل و شمایل منحصربه‌فرد این دره نظر شما را به خود جلب می‌کند. سعی کنید مکان مناسبی را در بالای دره پیدا کنید تا از دیدن غروب آفتاب شگفت‌زده ‌شوید. حتماً دوربین عکاسی خود را همراه خود ببرید تا بتوانید عکس‌های جذابی از دره تندیس‌ها و آسمان غروب آن بگیرید.

قدمت دره تندیس‌ها به میلیون‌ها سال قبل بازمی‌گردد و براثر فرسایش خاک، سنگ و ماسه به وجود آمده است.

دره تندیس در جاده شمالی جزیره پس از روستای «طبل» قرار گرفته است. این دره جزء ژئوپارک جزیره قشم به‌حساب می­آید.

6

ساحل روستای شیب دراز

یکی از آرامش‌بخش‌ترین بخش‌های جزیره قشم ساحل روستای شیب دراز است. در روستای شیب دراز اقامتگاه بوم‌گردی مختلفی دارد که می‌توانید در هنگام برنامه‌ریزی برای سفر به این جزیره، آن­ها را نیز رزرو کنید. سواحل صخره‌ای این جزیره در کنار طبیعت بکر آن لحظات لذت‌بخشی را برای شما به وجود می‌آورد. البته لذت تماشای مناظر زیبای قشم زمانی کامل می‌شود که مناظر زیبای غروب آفتاب را در این ساحل تماشا کنید.

اگر بین ماه اسفند تا اردیبهشت به قشم سفر کنید و به این ساحل بروید و شانس با شما همراه باشد، احتمالاً بتوانید یکی از گونه‌های خاص جانوری در  قشم، یعنی لاک‌پشت‌ پوزه عقابی، را از نزدیک تماشا کنید.

نکته: روستای شیب دراز ۴۵ کیلومتر با شهر قشم فاصله دارد.

تا اینجای مقاله با بهترین مکان‌های جزیره قشم برای مشاهده غروب آفتاب آشنا شدید. در ادامه قصد داریم مکان­هایی را در جزیره قشم معرفی کنیم که شب­های جذابی دارد.

شب­های قشم را در کجا سپری کنیم؟

احتمالاً این سوال برایتان پیش بیاید که بعد از تماشای غروب آفتاب و حتی تماشای آسمان پر ستاره جزیره قشم چه‌کار می‌توان انجام داد. در این بخش از مقاله مکان‌هایی را معرفی می‌کنیم که برای گذراندن اوقات شبانه در قشم مناسب است.

 

پارک ساحلی زیتون

همان‌طور در بخش ابتدای مقاله گفتیم پارک ساحلی زیتون امکانات تفریح مناسبی برای گردشگران دارد. در این پارک به‌اندازه کافی نور تعبیه شده است تا گردشگران بتوانند از امکاناتی نظیر مسیر دوچرخه‌سواری آن استفاده کنند.

پارک ساحلی آفتاب

یکی دیگر از پارک‌های ساحل جذاب قشم پارک ساحلی آفتاب است که در زمان‌های گذشته تعداد زیادی لاک‌پشت دریایی در آن زندگی می‌کردند. در این پارک نیز سکوهایی برای پیک‌نیک و حتی نصب چادر وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. همچنین زمین ورزشی و زمین‌بازی کودکان از دیگر امکانات این پارک است.

دره ستارگان

اگر دوست دارید از زیبایی‌های آسمان جزیره قشم لذت ببرید، دره ستارگان در شب مناسب شما است.

ساحل لارک

یکی از دیدنی‌ترین پدیده‌های طبیعی تماشای فیتو پلانکتون­هایی است که در ساحل لارک بعد از غروب آفتاب رنگ آب را عوض می­کنند و یک نوار آبی‌رنگ از خود به‌جای می­گذارند.

 بام قشم

همان‌طور که گفتیم بام قشم یکی از بهترین مکان‌ها برای تماشای غروب و مشاهدة ستارگان است. همچنین می‌توانید بعد از غروب وقت بیشتری را در این بام بگذرانید، حتی تا صبح کمپ کنید تا نهایت لذت را از آسمان پرشکوه این بام داشته باشید.

بازارهای قشم

اگر اهل بازارگردی باشید، بعد از غروب آفتاب می‌توانید به سیتی‌سنتر یا بازار ستاره قشم بروید. سیتی‌سنتر دارای امکانات تفریحی نظیر سالن بولینگ، شهربازی، سینمای چهاربعدی و سالن  بیلیارد است. این مرکز خرید تا ۱۲ شب باز است. در بازار ستاره قشم نیز مجموعه بازی‌های کامپیوتری، سالن بیلیارد، کافه و چند رستوران وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید. این مرکز خرید نیز تا ساعت ۱۱ شب باز است.

جمع‌بندی

اگر عاشق مشاهده مناظر طبیعی جذاب هستید، جزیره قشم مقصد مناسبی برای شماست و می­توانید با خرید بلیط قشم از سفرمارکت به این جزیره زیبا سفر کنید . در برخی از نقاط قشم می‌توانید غروب خورشید را مشاهده کنید. هم چنین می‌توانید کمی صبر کنید تا بعد از منظرة زیبای غروب، آسمان پرستاره جزیره قشم خودنمایی کند و ساعت­ها محو زیبایی­های آن شوید.