بهترین آسیاب قهوه صنعتی چیست؟ معرفی 6 محصول برتر بازار
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

انتخاب آسیاب قهوه صنعتی مناسب نقش حیاتی در تعیین کیفیت نهایی قهوه‌ خواهد داشت. دستگاهی که برای آسیاب دانه‌های قهوه انتخاب می‌کنید باید ویژگی‌های مانند آسیاب یکنواخت، کارآمدی و دوام داشته باشد. در این مقاله با در نظر گرفتن این ویژگی‌ها و معرفی مطرح‌ترین برندهای تولید‌کننده آسیاب قهوه، سعی داریم شما را با بهترین آسیاب قهوه صنعتی بازار آشنا کنیم. ما به شما کمک می‌کنیم تا با بررسی انواع مختلف آسیاب‌ها و معیارهای مهمی مانند ظرفیت، قابلیت تنظیم، سرعت بالا و صدای پایین، آسیاب یکنواخت و سهولت تمیز کردن، بهترین آسیاب قهوه صنعتی را انتخاب کنید. بعد از مطالعه این مقاله با آسیاب قهوه صنعتی که به بهترین نحو پاسخگوی نیازهایتان باشد آشنا خواهید شد.

 

1- آسیاب قهوه مالکونیگ؛ انتخاب اول باریستاها در سراسر دنیا

برند مالکونیگ (Mahlkönig) یکی از نام‌های مطرح  و پیشرو در زمینه تولید آسیاب قهوه صنعتی است که فعالیت خود را از سال 1924 شروع کرد. نوآوری، کیفیت و عملکرد بالا از شاخصه‌های اصلی آسیاب‌های صنعتی این برند آلمانی هستند. برند مالکونیگ با‌توجه‌به نیاز کسب‌وکارهایی مانند رستوران‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌های قهوه، دستگاه‌‌های آسیاب قهوه را در مدل‌های مختلفی تولید کرده است. به همین دلیل قیمت دستگاه قهوه ساز صنعتی Mahlkönig بسته به آپشن‌ها و ویژگی‌های هر مدل متفاوت خواهد بود.

ukjukjy7k

آشنایی با بهترین آسیاب قهوه صنعتی مالکونیگ؛ تعهد به نوآوری و صنعتگری

یکی از محصولات شاخص مالکونیگ نیز EK Omnia نام دارد که نمونه‌ای از تعهد این برند به نوآوری و پیشرفت فناوری آسیاب‌های قهوه است. این آسیاب هم برای قهوه اسپرسو و هم برای قهوه فیلتر طراحی شده است. فناوری نوآورانه‌ای مانند اندازه‌گیری فاصله میکرونی برش در زمان واقعی، تنظیم خودکار اندازه آسیاب، دوز خودکار، و توانایی ذخیره دستور العمل‌های آسیاب کردن از دیگر ویژگی‌‌های این دستگاه هستند.

مدل‌هایی مانند DK15 LS و EK43 به دلیل کیفیت و طول عمر بالایشان شهرت دارند. بالا بودن سرعت آسیاب کردن قهوه باعث محبوبیت مدل‌های Ditting KFA1403 و KF1800 شده است. استانداردهای بالای این دستگاه‌ها، آسیاب قهوه مالکونیگ را به انتخاب اول باریستاها در سراسر دنیا تبدیل کرده است. به‌طورکلی رسالت مالکونیگ این است تا استانداردهای صنعتی و تجربه آسیاب قهوه را ارتقا دهد. برای اطلاع از قیمت تجهیزات کافی شاپ و انواع دستگاه‌های آسیاب قهوه می‌توانید با کارشناسان البرز تجهیز در تماس باشید.

2- دستگاه آسیاب قهوه صنعتی مازر؛ دقت و ثبات در آسیاب

اگر برای فروشگاه قهوه، کافه یا رستورانتان به دنبال بهترین دستگاه آسیاب قهوه صنعتی هستید، برند مازر (Mazzer) یکی از نام‌های آشنا در این صنعت است.  این برند مشهور ایتالیایی در زمینه تولید آسیاب قهوه تجاری و صنعتی فعالیت دارد. تاکید برند مازر بر دقت و ثبات در آسیاب کردن است و تلاش دارد تا تجربه کلی از قهوه را برای مصرف‌کنندگان بهبود ببخشد. در فعالیت‌های دیگر این برند می‌توان به تولید لوازم جانبی و فرز برای تکمیل آسیاب قهوه صنعتی اشاره کرد.

انتخاب بهترین مدل آسیاب قهوه صنعتی ار برند مازر

برخی از مدل‌های محبوب آسیاب قهوه مازر عبارتند از: Mini، Lux، Super Jolly، Major، Kony، Robur، Kold، ZM و Philos. هریک از این مدل‌های نیازهای خاصی را برآورده می‌کنند. برخی برای استفاده خانگی و برخی با برخورداری از تنظیمات تجاری برای مصارف صنعتی مناسب هستند. به‌عنوان مثال مدل Mazzer Kold S به دلیل سرعت بالای آسیاب و ویژگی‌های نوآورانه‌اش که برای حفظ طعم و مزه، تفاله‌های قهوه را خنک نگه می‌دارد، معروف است. این مدل و مدل‌هایی مانند Robur S برای کافی شاپ‌های با تیراژ بالا طراحی شده‌اند.

3- آسیاب قهوه بیزرا؛ دقت بالا در آسیاب دانه‌های قهوه

آسیاب قهوه بیزرا (Bezzera) یک برند معتبر ایتالیایی در صنعت قهوه است که دستگاه‌های آسیاب قهوه صنعتی با کیفیت بالا تولید می‌کند. یکی از مدل‌های محبوب این برند، دستگاه Bezzera BB005 است که به‌عنوان یک دستگاه آسیاب قهوه نیمه‌حرفه‌ای با طراحی کوچک و استحکام بالا شناخته می‌شود. این دستگاه تیغه‌های کونیکال استیل بزرگ 48 میلی‌متری دارد. این تیغه‌ها کمک می‌کنند که آسیاب دقیق و یکنواختی داشته باشید. یکی دیگر از ویژگی‌های خاص این دستگاه تنظیمات میکرو‌متری بدون پله برای تنظیم دقیق درجه آسیاب و یک تایمر دوز برای کنترل میزان قهوه است. این دستگاه با طراحی استیل و شیشه آبی رنگ عرضه می‌شود که به حفظ کیفیت دانه‌های قهوه کمک می‌کند. این دستگاه به ویژه برای کسانی که به دنبال دقت بالا در آسیاب قهوه هستند، مناسب است.

4- یورکا؛ برندی خلاق در حوزه ساخت آسیاب قهوه صنعتی

بهترین آسیاب قهوه صنعتی که در بازار ایران استفاده از آن بسیار رایج، آسیاب قهوه یورکا نام دارد. این برند ایتالیایی به دلیل ویژگی‌های متمایزش مانند سیستم تنظیم میکرومتری بدون پلکان، تکنولوژی ACE، گزینه‌های سفارشی‌سازی و دوام بالا شناخته شده است. به کمک سیستم تنظیم میکرومتری بدون پلکان امکان کنترل دقیق روی اندازه آسیاب را خواهید داشت. این ویژگی‌ استخراج بهینه برای انواع روش‌های کردن را تضمین می‌کند.

تکنولوژی ACE مخفف Anti-Clumps & Electrostaticity برای به حداقل رساندن کلوخه شدن و مسائل استاتیک در آسیاب‌های قهوه طراحی شده است. به‌این‌ترتیب پودر قهوه یکنواخت خواهید داشت و از امتیاز استخراج مداوم بهره‌مند خواهید شد.

مجموعه محصولات یورکا شامل سری Mignon، سری Atom و مدل‌های دیگر مناسب برای اسپرسو و سایر روش‌های دم کردن است. همچنین این برند گزینه‌های سفارشی مختلفی مانند اندازه‌های مختلف قیف، انواع سوراخ‌ها و انتخاب‌ رنگ به کاربران ارائه می‌دهد. به‌این‌ترتیب می‌توانید دستگاه آسیاب قهوه موردنظرتان را براساس نیازها و ترجیحات خاصتان انتخاب کنید. آسیاب‌های قهوه صنعتی یورکا همچنین به دلیل طراحی زیبا و شیکی که دارند جلوه‌‌ای خاص به کافه یا فروشگاه شما می‌بخشند.

5- آسیاب قهوه Ditting؛ ترکیب دقت و کیفیت

آسیاب‌ قهوه صنعتی Ditting از برندهای شناخته شده و مطرح سوئیسی در صنعت دستگاه‌های آسیاب قهوه است. تولید آسیاب‌های با دوام و با کیفیت بالا از مهم‌ترین دلایل شهرت این برند هستند. این دستگاه‌ها دانه‌های قهوه را با دقت بالا آسیاب می‌کنند. این امر باعث بهبود کیفیت نهایی نوشیدنی می‌شود. چند نمونه از مدل‌های معروف دستگاه آسیاب قهوه صنعتی دیتینگ برای تهیه در حجم بالا، مدل‌های KR804 یا KF1800 هستند. این دستگاه‌ها معمولا از قابلیت تنظیم درجه برای انواع روش‌های دم‌آوری قهوه برخوردار هستند. کار با این دستگاه‌ها ساده و تمیز کردن و نگهداری از آن‌ها آسان است. به‌طورکلی آسیاب‌های دیتینگ به دلیل دقت بالا، کیفیت ساخت عالی و دوام طولانی‌مدت میان فعالان صنعت قهوه محبوبیت دارند.

6- آسیاب قهوه کونیکال؛ دستگاهی کم صدا و مناسب برای حفظ کیفیت قهوه

یکی از بهترین مدل‌های آسیاب قهوه صنعتی، کونیکال (Conical) است. این دستگاه‌های استاندارد و با‌کیفیت به دلیل طراحی خاص تیغه‌ها، دمای پایین، یکنواختی آسیاب، صدای کم، قابلیت تنظیم درجه آسیاب و دوام و طول شهرت دارند. آسیاب‌های کونیکال دو تیغه مخروطی شکل دارند که یکی در داخل دیگری قرار می‌گیرد. این مدل طراحی به حفظ دما و جلوگیری از گرم شدن بیش‌از‌حد دانه‌های قهوه کمک می‌کند. همچنین این تیغه‌ها سرعت پایین‌تری دارند که باعث می‌شوند دانه‌های قهوه کمتر گرم شوند و عطر و طعم اصلی قهوه حفظ شود.

یک ویژگی مهم دیگر آسیاب صنعتی کونیکال، صدای پایین آن‌ است. آسیاب‌های کونیکال معمولا نسبت به آسیاب‌های دیگر صدای کمتری تولید می‌کنند. این ویژگی به حفظ آرامش محیط کافه و فروشگاه شما کمک خواهد کرد. در مدل کونیکال می‌توانید درجه آسیاب را برای تهیه پودر قهوه ریز برای اسپرسو تا درجه درشت برای فرنچ پرس تنظیم کنید. آسیاب‌های کونیکال از برندهای مختلفی در بازار موجود هستند و بسته به برند و مدل ممکن است از برخی آپشن‌های اضافی نیز برخوردار باشند؛ بنابراین با‌توجه‌به نیاز و ترجیحات کسب‌وکارتان می‌توان آسیاب مورد‌نظرتان را انتخاب کنید.

re5ftrg5y5w6

انتخاب بهترین آسیاب قهوه صنعتی بر‌اساس ویژگی‌های دستگاه و نیازهایتان

در این مقاله با معرفی مطرح‌ترین برندهای آسیاب قهوه، شما را با بهترین آسیاب قهوه صنعتی آشنا کردیم. برای انتخاب دستگاهی که این عنوان را یدک می‌کشد، باید به ویژگی‌‌هایی مانند آسیاب یکنواخت و سریع، صدای کم، دمای پایین، کاربری و نگهداری آسان، قابلیت تنظیم درجه آسیاب و طول عمر دستگاه توجه داشته باشید. به‌این‌ترتیب می‌توانید بهترین انتخاب را برای کسب‌وکارتان انجام دهید. اگر در این مسیر به راهنمایی و مشاوره تخصصی نیاز دارید، کارشناسان البرز تجهیز آماده پاسخگویی به سوالاتتان هستند.