گروه صنعتی هفت یکی از تولیدکنندگان مطرح تجهیزات تصفیه آب و فاضلاب می باشد که تنوع بسیار بالایی در محصولات داشته و همگی بر اساس استانداردهای روز دنیا طراحی و تولید شده اند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 توجه به استانداردها و کیفیت در تولید تجهیزات مورد نیاز در تصفیه آب به دلیل تاثیر بسیار زیادی خروجی آنها بر سلامت انسان از جمله موارد مهمی می باشد که این گروه در طراحی محصولات خود به کار گرفته اند. فیلتر شنی، سختی گیر رزینی و فیلتر کربنی از جمله محصولات تولید شده توسط گروه صنعتی هفت می باشند که هر یک دارای ویژگی های منحصر به فردی بوده و خروجی تمام آنها، آب تصفیه شده و کاملا استاندارد است. در ادامه این سه محصول کاربردی را معرفی خواهیم نمود.

فیلتر شنی

در طراحی و تولید بسیاری از تجهیزات در حوزه تصفیه آب از رفتار طبیعت الهام گرفته شده و در همگی تلاش میشود تا مواد ذائد موجود در آب تا حد امکان حذف شوند. فیلتر شنی یکی از تجهیزات بسیار کاربردی در این زمینه می باشد که رفتار و نحوه عملکرد آن تا حد زیادی از رفتار طبیعت الهام گرفته شده است. این تجهیزات نوعی مخزن می باشد که بستری از شن و سیلیس در آن موجود بوده و آب از شیر ورودی به مخزن وارد شده و از این بستر عبور می کند. گذر آب با مواد آلاینده و ذرات ذائد موجود در آن از منافذ موجود در بستر شنی باعث میشود تا ذرات معلق در آب امکان عبور پیدا نکنند.

فیلتر شنی مورد استفاده در تصفیه آب در واقع مخزنی با بدنه فلزی و گالوانیزه یا فایبرگلاس می باشد که آب دارای املاح، آهن و گل و لای و همچنین منگنز از شیرهای ورودی عبور نموده و وارد مخزن شده و پس از عبور از بستر ایجاد شده با دانه های سیلیس و حذف ذرات معلق در آن، از شیر خروجی تخلیه می گردد. فیلتر شنی را می توان با توجه به سرعت و نحوه انتقال و عبور آب از بستر سیلیس به گروه های متعددی تقسیم بندی نمود که عبارتند از:

  • فیلتر شنی کند و آرام
  • فیلتر شنی تند ثقلی
  • فیلتر شنی تند تحت فشار

لازم به ذکر است که فیلتر شنی با توجه به میزان پساب ورودی به مخزن در بازه های زمانی مشخص در اندازه و ابعاد متفاوتی طراحی و تولید میشوند. این تجهیزات نه تنها برای تصفیه آب آشامیدنی، بلکه در تصفیه آب استخر و همچنین به عنوان پیش تصفیه اسمز معکوس و تصفیه آب های کشاورزی و برج های خنک کننده نیز کاربرد دارند. نصب آسان، قیمت ارزان نسبت به سایر تجهیزات تصفیه از قبیل نانوفیلتراسیون، شستشوی آسان و قدرت بالا در حذف ذرات با اندازه بیشتر از 100 میکرون از مهم ترین مزایا و ویژگی های این فیلترها می باشد.

فیلتر شنی

فیلتر کربنی

کربن فعال یکی از مواد بسیار کاربردی برای حذف بو و کدورت از آب می باشد که در صنعت تصفیه آب نیز مورد استفاده قرار میگیرد. این مواد به عنوان ماده اصلی در فیلتر کربنی کاربرد داشته و به دلیل داشتن کربن های فعال در واکنش با مواد آلی موجود در آب بلافاصله منجر به جذب آنها می گردد. به عبارت دیگر، ایجاد پیوند دو قطبی لحظه ای مواد و ذرات موجود در آب با سطح بیرونی کربن عامل اصلی در حذف مواد آلی و مضر موجود در آب می باشند.

فیلتر کربنی شامل یک مخزن و شیر ورودی و خروجی و سیلیس و همچنین کربن فعال بوده که به منظور افزایش طول عمر دستگاه، بدنه آن از کربن استیل تولید می گردد. به منظور افزایش کیفیت آب خروجی از فیلتر کربنی، بستر سیلیس نیز در آن مخزن در نظر گرفته میشود تا ذرات معلق در آب در اثر برخورد با منافذ این بستر امکان عبور پیدا نکنند. فیلتر کربنی را می توان با توجه به اندازه دانه های کربن موجود در آن به گروه های مختلفی تقسیم بندی نمود که عبارتند از:

  • فیلتر کربنی دانه ای
  • فیلتر کربنی اکتیو پودری
  • فیلتر کربنی بلاک

از مهم ترین مزایا و نقاط مثبت فیلتر کربنی های تولید شده توسط گروه صنعتی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • حذف رنگ و بو و کدورت آب
  • حذف H2S موجود در آب
  • قدرت بالا در حذف بنزن، کلر و ترکیبات THM

البته توجه داشته باشید که این فیلترها قادر به حذف برخی از مواد از قبیل نمک، مس، نیترات، املاح، باکتری ها و رسوبات نمی باشد. علاوه براین، به مرور زمان و با گذر متوالی آب های آلوده از فیلتر کربنی، لازم است به روش های مختلف از قبیل شستشوی بک واش و جریان معکوس بخار برای احیای مجدد کربن ها اقدام شود.

فیلتر کربنی

سختی گیر

وجود کلسیم و منیزیم بالا در آب یکی از نگرانی های بزرگ برای سلامتی بدن و همچنین تجهیزات صنعتی می باشد که منجر به افزایش سختی آب می گردد. وجود یون های کلسیم و منیزیم در آب منجر به بیماری های متعدد از قبیل سنگ کلیه شده و همچنین منجر به رسوب زیاد در بویلر و دیگ های بخار و آسیب وارد شدن به تجهیزات آنها می گردد. به همین دلیل به شیوه های مختلف تلاش میشود تا سختی آب کاهش پیدا کند. سختی گیر یا water softner یکی از تجهیزات مورد استفاده در این زمینه می باشد که منجر به حذف دائمی سختی آب شده و حجم بالایی از املاح و کلسیم و منیزیم موجود در آن حذف میشود. سختی گیرها دارای تنوع بالایی بوده که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سختی گیر رزینی
  • سختی گیر مغناطیسی
  • سختی گیر الکترونیکی

سختی گیر رزینی یکی از پرکاربردترین تجهیزات در این زمینه می باشد که از مخزنی با بدنه استنلس استیل تشکیل شده و دانه های رزین بر روی بستری از سیلیس قرار گرفته اند. از دیگر اجزای این سختی گیر می توان به نازل، مخزن محلول آب نمک، مانومتر و شیر سلوئید والو اشاره نمود. آب حاوی کلسیم و منیزیم پس از عبور از بستر سیلیس و رزین، به دلیل تبادل یونی با دانه های رزین کلسیم و منیزیم خود را از دست داده و به جای آن سدیم موجود در رزین وارد آب میشود. با استفاده متوالی از سختی گیر رزینی لازم است به شیوه های مختلف از قبیل عبور محلول آب نمک از روی دانه های رزین و همچنین شستشوی معکوس نسبت به احیای دانه های رزین اقدام شود.

سختی گیر

طراحی و تولید فیلترشنی، فیلتر کربنی و سختی گیر

توجه به استاننداردهای روز دنیا، استفاده از بهترین متریال برای بدنه و سایر قطعات داخلی هر یک از محصولات و تناسب اندازه و ابعاد و سایر ویژگی های محصولات با نوع مواد آلاینده موجود در آب و مقدار سیال ورودی برای تصفیه از مهم ترین فاکتورها در طراحی محصولات گروه صنعتی هفت می باشد. این مجموعه با استفاده از دانش مهندسین و متخصصین مطرح در حوزه طراحی و تولید تجهیزات تصفیه آب و فاضلاب محصولاتی کاملا سفارشی و استاندارد با بالاترین کیفیت را طراحی و عرضه نموده اند. برای اطلاع از ویژگی های هر یک از محصولات این مجموعه و دریافت مشاوره رایگان در این زمینه، کافیست نام "گروه صنعتی هفت" را در اینترنت جستجو یا با شماره 02156541459 – 02156541457 تماس بگیرید.