بعد از قطعنامه روز گذشته سازمان ملل درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی، انتقادها به کمیسیون حقوق بشر آغاز شد.

جیغ های حقوق‌بشرانه / محکومیت  رژیم صهیونیستی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

آنها که تا دیروز قطعنامه‌های حقوق بشری سازمان ملل را علیه کشورها سر دست می‌گرفت حالا از خشم محومیتش توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل فریاد می‌زنند.

به گزارش مثلث آنلاین؛ شورای حقوق بشر سازمان ملل روز جمعه با اکثریت آراء خواستار محاکمه سران رژیم صهیونیستی به سبب ارتکاب جنایت‌های جنگی علیه مردم غزه در جنگ تابستان سال گذشته شد.

کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل در رای گیری روز جمعه در محکومیت اقدام رژیم صهیونیستی در هدف گرفتن غیرنظامیان رای گیری کرد که 41کشور به محکومیت این جنایات رای دادند و به سبب جنایت‌های جنگی علیه مردم غزه، خواستار محاکمه سران رژیم صهیونیستی شدند. ایالات متحده آمریکا تنها کشوری بودکه رای مخالف داد و پنج کشور دیگر در این باره رای ندادند. این مساله خشم سناتور تدکروز و نتانیاهو را برانگیخت.

سناتور تد کروز، از جمهوری خواهان ایالت تگزاس با صدور بیانیه‌ای گفت: دادن رای مخالف حق ما بود و از امتناع دوستانمان نیز استقبال می‌کنیم اما در شرایط کنونی چنین اقداماتی ژست‌های بی‌معنا هستند. زمان آن فرا رسیده است که واگذاری اختیار اخلاقی به کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل را متوقف کنیم و حقیقت را درباره این نهاد جانبدارانه بیان کنیم.

وی همچنین خواستار خروج از این کمیسیون شد و گفت: «ایالت متحده آمریکا باید با پایان عضویت در این کمیسیون و خروج از آن، به مشروعیت آن پایان دهد.»

در جریان حمله وحشیانه تابستان گذشته رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی غزه، بیش از 1000 غیرنظامی فلسطین از جمله زنان و کودکان جان باختند. این حملات با انتقاد گسترده جامعه بین‌الملل رو به رو شد. با این حال رژیم صهیونیستی همانند همیشه فقط ادعاهایی را مطرح و تلاش کرده بر جنایاتش در غزه سرپوش بگذارد.

سناتور تد کروزکه از حامیان سرسخت رژیم صهیونیستی است. او با حمایت از اقدام‌ مقام‌های سرزمین‌های اشغالی، سازمان ملل را به خاطر نادیده گرفتن حقوق اسرائیل در این قطعنامه به باد انتقاد گرفت.

نتانیاهو: سازمان ملل به حقوق بشر اعتقادی ندارد

در همین حال بنیامین نتانیاهو مدعی شد که اساسا سازمان ملل به حقوق بشر اعتقادی ندارد. او که از قطعنامه شورای امنیت به خشم آمده بود گفت: "شورای حقوق بشر سازمان ملل واقعیت‌ها را نمی‌بیند و اهمیتی برای حقوق بشر قائل نیست!"

تانیاهو مدعی شد "در شرایطی که در بسیاری از کشورهای دنیا جنایت‌های ضد بشری رخ می‌دهد، شورای حقوق بشر اسرائیل را که از خود دفاع می‌کند، جنایتکار می‌داند و خواستار محاکمه سران آن است."

نتانیاهو در ادامه اظهارات مضحک خود مدعی شد که رژیم صهیونیستی یک رژیم "کاملا دموکراتیک و امن" در خاورمیانه است و بر برابری حقوق فلسطینیان و صهیونیست‌ها بر اساس قوانین بین المللی تاکید دارد.

وی اظهار داشت که شورای حقوق بشر که احکام و قعطنامه‌های ضد صهیونیستی اتخاذ می‌کند، هرگز نمی‌تواند مدعی دفاع از حقوق بشر باشد.

نتانیاهو در ادامه مدعی شد که این رژیم به "دفاع از خود در برابر گروه‌های فلسطینی ادامه می‌دهد."

نتانیاهو در حالی مدعی رژیمی دموکراتیک است که جنگ غزه را تنها به خاطر کشته شدن مشکوک سه نوجوان اسرائیلی به راه انداخت. ساکنان یهودی سرزمین‌های اشغالی نیز به بهانه این موضوع نوجوانی فلسطینی را بعد از کتک زدن وحشیانه زنده زنده سوزاندند. اما این پایان ماجرا نبود. رژیم صهیونیستی با حمله به غزه هزاران زن و کوچک فلسطینی را به شهادت رساند و این درحالی بود که شهروندان رژیم اشغالگر قدس، از بالای تپه‌ها به تماشای حملات و کشته شدن انسان‌ها می‌نشستند.

از سوی دیگر، موشه یعالون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در گفت‌و‌گو با روزنامه اورشلیم پست اظهار داشت که قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل بیهوده است.

یعالون مدعی شد که عملکرد شورای حقوق بشر یک کمدی سیاه است و قطعنامه اخیر همزمان حمله موشکی به اسرائیل صادر شده است.