یکی از اساسی‌ترین سؤالات مشتریان هنگام خرید آنلاین طلا از گالری‌های اینترنتی این است که چطور می‌توانند به اصالت کالا و اعتبار گالری آنلاین اعتماد کنند

خرید آنلاین طلا، چطور یک خرید اینترنتی آسان و بی‌دردسر داشته باشیم؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 این روزها بیشتر خریدها اینترنتی شده و با چند کلیک ساده پیگیری می‌شود اما همین مسئله فرصت کلاهبرداری برای سودجویان را هم افزایش داده است. ما اینجاییم تا در این مقاله 5 نکته کلیدی برای خرید آنلاین طلا را به شما یادآوری کنیم. اگر می‌خواهید در دام سودجویان اینترنتی گرفتار نشوید در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

 

به سراغ یک گالری معتبر بروید!

اولین نکته برای تضمین خرید اینترنتی پیدا کردن مرجعی معتبر و قابل‌اعتماد است. اگر شما با تمام نکات مهم خرید اینترنتی آشنایی داشته باشید اما برای انتخاب فروشگاه معتبر کوتاهی کنید هیچ‌یک از آن نکات مهم به کارتان نمی‌آیند، شما با بی‌توجهی در دام سودجویان و کلاهبرداران فضای مجازی گرفتار شده‌اید! با پیدا کردن یک گالری معتبر و شناخته‌شده دیگر نیازی نیست نگران اصالت کالا باشید، چراکه امنیت خرید شما با این انتخاب صحیح تضمین می‌شود. البته جای نگرانی نیست، ما پیش از شما به دنبال یک گالری معتبر طلا و جواهرات گشته‌ایم.

مجموعه گالری آنلاین روبی با بیش از 11 سال سابقه فعالیت و 22 شعبه حضوری فعال در ایران سال‌هاست که از سمت مشتریان به عنوان یک گالری اینترنتی معتبر به دیگران معرفی می‌شود. این گالری آنلاین طلا، محصولات خود را در دسته‌بندی‌های مختلف از جمله طلا بچه گانه، زنانه و طلا مردانه به مشتریان عرضه می‌کند.

805

وزن و عیار طلا دو مؤلفه مهم در قیمت‌گذاری

بعد از پیدا کردن یک گالری معتبر به دنبال مقاله‌ای ساده در مورد نحوه محاسبه قیمت طلا باشید. اگر از نحوه محاسبه قیمت اطلاع پیدا کنید به راحتی می‌توانید از نحوه قیمت‌گذاری سایت منتخب و میزان اجرت طلاهای آن مطلع شوید. توجه داشته باشید که وزن و عیار طلا دو مؤلفه بسیار مهم در قیمت‌گذاری زیورآلات طلا هستند پس هنگام خرید آنلاین در بخش توضیحات به این دو مورد توجه داشته باشید. اگر در صفحه خرید گالری موردنظرتان به صورت شفاف در مورد این دو مؤلفه صحبت نشده است باید با احتیاط بیشتری برای خرید از آن اقدام کنید.

کد طلا ضامن اصالت کالا

اگر در خرید اینترنتی به دنبال تضمینی برای اصالت کالا می‌گردید، کد طلا می‌تواند راهنمای خوبی باشد. کد طلا شامل اعداد و حروفی است که هرکدام با معنا و مفهومی خاص بر روی بدنه طلا حک شده‌اند. هنگام خرید طلا چه به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین باید بدنه طلا را برای پیدا کردن این کد بررسی کنید. البته حک شدن کد به تنهایی کافی نیست، این کد باید با توضیحات کالا تطابق داشته باشد تا بتوان از اصالت آن مطمئن شد. اگر به دنبال این کد هستید باید بگوییم کد طلا معمولاً در بخش‌های داخلی که دید زیادی ندارند درج می‌شود. برای مثال کد انگشتر زنانه طلا را در بخش داخلی رینگ و کد گردنبند طلا را بر روی قفل حک می‌کنند.

درخواست فاکتور خرید را جدی بگیرید!

فاکتور طلا شناسنامه طلای شماست و بدون آن انگار یک قطعه طلای بی‌هویت خریداری کرده‌اید! طلای بی‌هویت می‌تواند دزدی یا بدلی باشد. با این حساب هنگام خرید آنلاین طلا قوانین سایت منتخبتان را به خوبی بخوانید و مطمئن شوید که روی سفارش شما فاکتور معتبر هم ارسال می‌شود. بعد از کد طلا این فاکتور است که اصالت کالای شما را تضمین می‌کند و برای فروش طلا به آن نیاز دارید.

گارانتی مرجوعی و تعویض مهری بر اعتبار گالری

806

 

یک گالری معتبر طلا به خصوص اگر به صورت آنلاین فعالیت داشته باشد حتماً قوانینی برای استرداد و تعویض طلای فروخته‌شده در نظر گرفته است. خرید طلا به صورت آنلاین بدون وجود شرایط استرداد و تعویض ریسک بزرگی است، زیورآلات طلا گران‌قیمت هستند و اگر به هر دلیلی بعد از رسیدن کالا موردعلاقه شما نباشند، با فروش آن‌ها ضرر زیادی را متحمل می‌شوید. قوانین تعویض و استرداد در این موارد بسیار کاربردی است.

اما از آنجایی که این مسئله در مورد همه فروشندگان آنلاین صادق نیست، حتماً پیش از خرید کالا قوانین گالری آنلاین منتخبتان را در این باره بررسی کنید. گالری طلای روبی در راستای رضایت بیشتر مشتریان تمام محصولات خود را با 3 روز گارانتی استرداد و 7 روز گارانتی تعویض بدون قید و شرط به مشتریان عرضه می‌کند.

بر روی وب‌سایت روبی گلد هر نوع زیورآلاتی که بخواهید از زیورآلات بچه گانه با طراحی اختصاصی روبی گرفته تا گردنبند ظریف طلا و زیورآلات سنگین در انواع مختلف به چند کلیک ساده در دسترس شماست. روبی با توجه به نکات ذکر شده در بالا تمام نیاز شما را در خرید از یک گالری آنلاین طلا و جواهر ضمانت می‌کند.