شهید الداغی اسفندیار زمان است و هفت‌خان اسفندیار کاملاً امروزی است و این قصه مربوط به فرهنگ و امروز ایران است؛ چراکه ناموس واژه‌ای فراگیر است و اسفندیار تقابل راستی و کژی است.

شهید الداغی اسفندیار زمان در تقابل درستی و کژی است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حسین پارسایی، کارگردان نمایش هفت‌خان اسفندیار پیرامون اعجاز بازگشت به متون و فرهنگ ایرانی ضمن اشاره به عقب‌ماندگی فرهنگی نسبت به فرهنگ ایرانی گفت: در حوزه مدیریت فرهنگی به‌جای پرداخت به مدیریت محتوا باید در پی جبران کسری منابع باشیم.

وی افزود: تولید اثر فاخر نیازمند سوژه و مضمون جدی است و باید فخر جامعه باشد.

کارگردان نمایش هفت‌خان اسفندیار اظهار کرد: در ساختار مدیریت فرهنگی و اداره هنرهای نمایشی کشور با بودجه اندک با بیش از صدهزار مخاطب و بدون چشم‌انداز برای جذب دانشجویان و هنرآموزان ایرادات جدی وجود دارد و نمی‌توان به جریان اصلی فرهنگ پرداخت.

وی افزود: می‌توانستیم دهه هفتاد برای نمایشنامه تولید فرهنگی و نمایشی داشته باشیم؛ اما جبر فرهنگی حاکم بر مدیریت جریانی است و موضوعات را هدایت می‌کند.

پارسایی با بیان اینکه عادات غلط به‌آرامی افراد را به سمت‌وسویی می‌برد که اولویت‌ها را نمی‌شناسد و خطاها را امر بدیهی می‌پندارد ادامه داد: باید در برابر بدعت‌های نادرست بایستیم و خودمان را از فضاهایی که عطر دینی و ایرانی در آن نیست دور کنیم.

وی افزود: شهید الداغی اسفندیار زمان است و هفت‌خان اسفندیار کاملاً امروزی است و این قصه مربوط به فرهنگ و امروز ایران است؛ چراکه ناموس واژه‌ای فراگیر است و اسفندیار تقابل راستی و کژی است.

کارگردان نمایش هفت‌خان اسفندیار با بیان اینکه تماشاگر امروز هنرمند و شاهنامه‌خوان آینده است تصریح کرد: باید نشانه‌شناسی شود و باید سراغ مرجعی برویم که می‌تواند نیازهای فرهنگی جامعه را برانگیخته کند و مخاطب به ایرانی بودن خودش باید افتخار کند.

وی افزود: می‌توانست اجرای اسفندیار سی‌امین اجرا از متون ادبی ایرانی باشد که در دانشگاه و محافل عمومی از آن صحبت می‌شود.

پارسایی تصریح کرد: مخاطب عمومی شاهنامه‌خوانی و پویایی فرهنگی دارد و جامعه ایرانی سرشار از نخبگان در حوزه‌های مختلف فرهنگی و نظامی و سیاسی است.

سیاست ایرانی یک مجله صوتی و تصویری است. سیاست ایرانی برنامه‌ای برای علاقه‌مندان به سیاست است که نگاه فراوانی به موضوعات مختلف دارد. این برنامه از چهار میز تخصصی تشکیل شده است که هدایت آنها را اساتید و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها ‌ نیز روزنامه‌نگاران باسابقه بر عهده دارند.

مصطفی صادقی سردبیری این برنامه و فریدون ماهر نیز تهیه‌کنندگی این برنامه را بر عهده دارند. مجله صوتی و تصویری سیاست ایرانی به مدت صد بیست دقیقه پنجشنبه هر هفته از رادیو گفت و کو پخش می‌شود.