یکی از سناتورهای دموکرات آمریکا در نامه ای خطاب به مشاور حقوقی کاخ سفید خواستار دریافت مدارک مربوط به اخراج مدیر پیشین «اِف بی آی» و مقامات بلندپایه کمپین انتخاباتی «دونالد ترامپ» شد.

سناتور دموکرات آمریکا خواستار دریافت مدارک اِخراج «جیمز کومی» شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 به نقل از وبگاه خبری هیل، همزمان با افزایش تلاش دموکراتهای کنگره برای پیشبرد تحقیقات حزب خود پیرامون پرونده «تبانی احتمالی دونالد ترامپ با مقامات مسکو»، سناتور «دایان فاینشتاین» در نامه ای خطاب به مشاور حقوقی کاخ سفید خواستار دریافت اسناد و مدارک مربوط به اخراج «جیمز کومی» از اِف بی آی (FBI) و مقامات بلند پایه کمپین انتخاباتی «دونالد ترامپ» شد.

در این نامه سرگشاده که گیرنده آن «دان مک گان» مشاور حقوقی کاخ سفید بود، آمده است: «کمیته قضایی [مجلس سنا] خواستار دریافت مدارک مربوط به تعاملاتی شد که در جهت اطلاع از روند تحقیقات این سازمان پیرامون پرونده تبانی احتمالی دستیاران دونالد ترامپ با روسیه یا رایانامه های [هیلاری] کلینتون، میان مقامات کاخ سفید و جیمز کومی- مدیر پیشین اِف بی آی- برقرار شده بود... اما تا به امروز این درخواستها بدون پاسخ مانده است».

گفتنی است این نامه سرگشاده در حالی انتشار یافت که نگارنده آن از ادامه تحقیقات دموکراتها پیرامون پرونده اخراج جیمز کومی، دستیاران انتخاباتی دونالد ترامپ و مداخله احتمالی روسیه در انتخابات 2016 آمریکا خبر داد.

در همین ارتباط، سناتور فاینشتاین به خبرنگاران گفت: «ما تصمیم گرفتیم که هر طرف (احزاب دموکرات و جمهوریخواه) مسیر تحقیقات خود را ادامه دهد و اطلاعات را با طرف دیگر در میان بگذارند».

فاینشتاین همچنین خواستار دریافت اظهارات مطبوعاتی کاخ سفید پیرامون اخراج جیمز کومی و سایر مدارک مربوط به نشست کاخ سفید میان ترامپ و مقامات مسکو در ماه مه شد؛ دیداری که طی آن ترامپ در خصوص اخراج جیمز کومی رجز خوانی کرده بود.