شیخ عیسی قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد که با حفظ وحدت و مقاومت خود می توانیم در برابر روند عادی سازی روابط برخی نظام های عربی با رژیم صهیونیستی بایستیم.

می توان جلوی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را با وحدت گرفت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین وی که برای شرکت در سی و دومین کنفرانس وحدت اسلامی در تهران حضور دارد، روز شنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا تصریح کرد، برخی از کشورهای عربی و در راس آن عربستان وامارات طی ماه های اخیر گام های شتاب زده ای برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و حذف مسئله فلسطین برداشته اند.
معاون دبیرکل حزب الله افزود: برگزاری چنین کنفرانس هایی جزو اقدامات عملی برای مقابله با عادی سازی روابط با صهیونیست ها است و مقاومت ادامه خواهد یافت.
وی همچنین طی سخنانی در حاشیه این کنفرانس گفت: مهم آن است که همگی به ایستادگی و مقاومت روی بیاوریم و دست از آن برنداریم.
وی با بیان اینکه وحدت و یکپارچگی میان مسلمانان این روزها بیشتر شده است، ادامه داد: تاکنون سی و دو کنفرانس وحدت اسلامی برگزاری شده و در نتیجه ایران توانسته نقش مهمی در نزدیک سازی مسلمانان شیعه و اهل تسنن سراسر جهان اسلام به یکدیگر ایفا کند و این نکته مثبتی است.
شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: تحقق وحدت نیازمند تلاش همگانی است و نمی توان نتیجه آن را همین امروز دید اما از مسیری که در آن پیش می رویم روشن است که همگی به سمت تحقق وحدت و یکپارچکی گام برمی داریم.
معاون دبیرکل حزب الله لبنان درباره اوضاع یمن نیز گفت: یمن مظلوم است و مردم آن به معنای واقعی در حال مقاومت هستند. همه ما باید در کنار یمنی ها بایستیم.
وی اضافه کرد: هر طرفی بخواهد به یمن کمک کند می تواند به شیوه مناسبی این کار را انجام دهد، اما صرف نظر از حمایت نظامی، جهان اسلام دست کم در حمایت مالی و سیاسی از یمنی ها کوتاهی کرده است. شاید انجام این امور برای مردم جهان عربی و اسلامی دشوار باشد و در این مورد به حمایت نظام ها و سازمان ها نیاز است.
شیخ عیسی قاسم گفت: ما تلاش خود را درباره یمن می کنیم و در همین کنفرانس نیز برخی از سخنرانان به موضوع یمن پرداختند و معتقدم که در بیانیه پایانی نیز موضوع یمن مطرح شود.
وی در پاسخ به سوالی درباره 'الحشد الشعبی' عراق و مبارزه با گروه تروریستی داعش تاکید کرد: نیروهای الحشد الشعبی عراق نمادی از مقاومت این کشور هستند. امروز و در عصر جدید اگر بخواهیم درباره مقاومت صحبت کنیم می گوییم، مقاومت در لبنان یعنی حزب الله در فلسطین یعنی مردم فلسطین و در عراق یعنی الحشد الشعبی.
این اجلاس با شعار «قدس، محور وحدت امت» به مدت سه روز (از سوم تا پنجم آذر ماه 97) با حضور بیش از 350 مهمان از 100 کشور در تهران برگزار می شود.
خاورم**9329**شبس**1613