منابع خبری چهارشنبه شب گزارش دادند: محمدبن سلمان ولیعهد سعودی در سفر به هند از سرمایه گذاری 100 میلیارد دلاری در هند خبر داد.

عربستان 100 میلیارد دلار در هند سرمایه گذاری می کند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، ریاض و دهلی نو در پایان سفر محمدبن سلمان به هند در بیانیه ای مشترک بر تقویت روابط راهبردی میان دو کشور تاکید کردند.
براساس این گزارش، در سفر ولیعهد سعودی به هند، تعدادی تفاهم نامه در زمینه سرمایه گذاری ریاض در صندوق ملی سرمایه گذاری و زیرساخت هند، گردشگری و مسکن، همکاری میان سازمان سرمایه گذاری هند و سازمان سرمایه گذاری عربستان و نیز تفاهم نامه در حوزه پخش برنامه های رادیو و تلویزیونی امضا کردند.
دو طرف همچنین قراردادی در زمینه پیوستن عربستان سعودی به ائتلاف بین المللی انرژی خورشیدی که از سوی «نارندرا مودی» نخست وزیر هند به راه افتاده است، امضا کردند.
طرف سعودی آمادگی خود را بر جذب سرمایه گذاری و استفاده از تجربه های بخش خصوص و دولتی هند برای اجرای پروژه های بزرگ در عربستان اعلام کرد.
در این بیانیه همچنین آمده است که دو طرف آمادگی کامل خود را برای سرمایه گذاری دوجانبه به ویژه در زمینه زیرساخت ها، معدن، انرژی های تجدیدپذیر، امنیت غذا، انتقال تکنولوژی و ارتباطات اعلام کردند.
نارندرا مودی نخست وزیر هند همچنین از خبر سرمایه گذاری عربستان در زمینه انرژی، پالایش نفت، پتروشیمی، زیرساخت، کشاورزی، معدن، صنعت، آموزش و سلامت به ارزش بیش از 100 میلیارد دلاری که ولیعهد سعودی آن را اعلام کرد، استقبال کرد.
دو طرف تاکید کردند که خطر افراطی گری و تروریسم همه ملت ها و جوامع را تهدید می کند و با هرگونه تلاش برای ارتباط دادن این پدیده جهانی به نژاد، دین یا فرهنگی مشخصی مخالفت کردند.
در این بیانیه همچنین از همه کشورها خواسته شد تا از حمایت و کمک مالی به تروریسم دست بردارند.
محمدبن سلمان ولیعهد سعودی در راستای تقویت رابطه عربستان با متحدان آسیایی، پس از سفر 2 روزه به پاکستان، سه شنبه شب وارد هند شد.
'محمدبن سلمان' ولیعهد سعودی در سفر به پاکستان نیز تعدادی قرارداد و تفاهم نامه اقتصادی به ارزش 20 میلیارد دلار امضا کرده بود.
شبک**9365**1392