مثلث آنلاین: شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: در آستانه انتشار گزارش 'رابرت مولر' بازپرس ویژه دخالت روسیه در انتخابات 2016 آمریکا، 'دونالد ترامپ' در تصور اثبات بی گناهی خود است اما مشاوران او بیم دارند، انتشار جزییات این گزارش که در آن بر آشفتگی کاخ سفید صحه می گذارد، رییس جمهوری آمریکا را عصبانی کند.

ترامپ در تصور بی گناهی/ مشاوران در بیم و ترس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، تارنمای خبری سی ان ان از مبدا واشنگتن نوشت: در ذهن دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اینچنین می گذرد که انتشار گزارش مولر، لحظه اعلام بی گناهی وی خواهد بود اما در تصور و ذهن مقامات رسمی کنونی و قبلی کاخ سفید این لحظه چندان امیدوار کننده نیست.
بسیاری از این افراد طی روزهای اخیر به سی ان ان گفته اند که رئیس جمهوری به مشاوران و دوستان خود گفته، مشتاق آن است که با انتشار این گزارش نام وی از اتهامات وارده پاک شود، اما این درحالیست که برخی از این افراد پیش بینی می کنند که حس نگرانی در میان مشاوران ترامپ وجود دارد زیرا بر این باور هستند که گزارش کامل مولر اطلاعات و جزییاتی از آسفتگی درون کاخ سفید را برملا سازد.
حس اطمینان ترامپ از انتشار گزارش کامل مولر مبنی بر اینکه وی تبرئه شده، نشات گرفته از نامه 'ویلیام بار' وزیر دادگستری آمریکا است که پیش از این و با مطالعه این گزارش گفته بود، تبانی بین ستاد انتخاباتی ترامپ با روس های وجود نداشته است، اما نه ترامپ و نه تیم وکلای حقوقی وی گزارش کامل مولر را نخوانده اند.
سی ان ان افزود: چه این گزارش ترامپ را تبرئه کند یا نه، بسیاری از افراد نزدیک به رئیس جمهوری که با کمیته ویژه تحقیق مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 همکاری داشتند، معتقد هستند که این گزارش می تواند باعث شرمساری شود.
مشکلات این گزارش در جزییات آن است زیرا این گزارش مبتنی بر منابع نامعلوم نبوده و اسم افراد مسئول و مقامات سابق و دوستان نزدیک رئیس جمهوری که برخی آنها به جرم دروغ گفتن در تحقیقات فدرال مجازات شده اند، در آن دیده می شود.
سی ان ان نوشت: آنهایی که در حلقه داخلی رئیس جمهوری آمریکا قراردارند، از جمله 'دان مک گان' (Don McGahn) مشاور سابق حقوقی کاخ سفید که حدود 30 ساعت درجلسه تحقیقات مولر شرکت داشته، می گویند حتی اگر این اطلاعات منجر به تخریب سیاسی ترامپ نشود می تواند برای وی ناخوشایند باشد.
'آنتونی اسکاراموچی' (Anthony Scaramucci) مدیر سابق ارتباطات کاخ سفید در این باره گفت: 400 صفحه اطلاعات در این گزارش وجود دارد و فردی همچون ترامپ می خواهد بداند که در این 400 صفحه چه نوشته شده، شاید برخی مطالب وجود داشته باشد که خوشایند او و یا دیگر افرادی که اکنون در کاخ سفید به سر می برند نباشد.
سی ان ان نوشت: یکی از اطلاعاتی که می تواند جنبه مخرب در این گزارش داشته باشد مربوط به اخلاق و رفتار ترامپ در کاخ سفید است.
یکی از منابع جمهوریخواه گفته است که تنش و نگرانی بین مشاوران کنونی و سابق کاخ سفید در آستانه انتشار این گزارش بسیار بالا است زیرا آنها با این کمیته همکاری کرده و ناگزیر به گفتن حقیقت بوده اند، و این مطلب ترامپ را بر آشفته خواهد ساخت.
به گزارش سی ان ان، 'سارا سندرز' سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید که با این کمیته همکاری کرده بود در زمان انتشار کامل گزارش مولر در کاخ سفید نخواهد بود زیرا با فرزندان خود در تعطیلات بهاری به سر می برد.
به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری آمریکا در بحبوحه تنش های مربوط به گزارش مولر با فرا فکنی اعلام کرد که دولتش از اختیارات قانونی برای اعزام مهاجران بدون مدرک به شهرهای «پناهنده پذیر» برخوردار است و خواستار آن است که چنین اتفاقی رخ دهد.
رابرت مولر بازرس ویژه تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، در روزهای پایانی ماه مارس (فروردین ماه) گزارش 400 صفحه ای خود را در این باره برای ویلیام بار دادستان کل آمریکا فرستاد.
ویلیام بار نیز پس از دریافت این گزارش، طی نامه ای نتایج کلی آن را با نمایندگان کنگره آمریکا به اشتراک گذاشت.
در این نامه آمده بود که بازرس ویژه در تحقیقات خود به مدرکی دال بر تبانی تیم انتخاباتی ترامپ یا افراد مرتبط با آن با روسیه در تلاش های خود برای اثرگذاری بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2016، دست نیافته است.
در گزارش مولر که متن کامل آن قرار است فردا (پنجشنبه) انتشار یابد، ارزیابی دقیقی درخصوص این اتهام ارائه نشده و آمده است: گزارش نتیجه نمی‌گیرد که رئیس جمهوری مرتکب جرمی شده باشد، اما از او رفع اتهام هم نمی‌کند.