دبیرکل اتحادیه عرب نامگذاری حوادثی که جهان عرب از سال ۲۰۱۱ با آن روبروست به عنوان «بهار عربی» را رد و اعلام کرد، نباید این حوادث را بهار عربی نام‌گذاری کرد.

دبیرکل اتحادیه عرب: نباید حوادث اخیر جهان عرب را بهار عربی نامید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از روسیاالیوم، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در جریان سخنرانی خود در نشست "چالش‌های پیش روی امنیت و صلح بین‌المللی" که امروز (یکشنبه) در شرم الشیخ مصر برگزار شد، گفت، ۵۰۰ هزار سوری کشته و بین چهار تا پنج میلیون تن نیز دیگر از کشورشان آواره شده‌اند.

وی افزود: بحرانی که در بسیاری از کشورهای عربی به وجود آمد، موجب شد کشورهای همسایه برای سوءاستفاده فرصت را غنیمت شمرند و جریان‌هایی نیز برای پر کردن خلاء در نبود دولت ملی ظهور پیدا کردند.

دبیرکل اتحادیه عرب در ادامه به مسأله فلسطین اشاره کرد و گفت: جامعه بین‌الملل می‌تواند بهای سنگینی بپردازد. وی تأکید کرد، مسأله فلسطین از بین رفته است.

وی خواستار حل بحران کشورهای خاورمیانه شد و اعلام کرد: نباید حوادثی را که اخیرا در کشورهای عربی رخ داده "بهار عربی" نام‌گذاری کرد.

به گزارش ایسنا، بهار عربی به انقلاب‌ها، خیزش‌ها و اعتراضات در جنوب غربی آسیا و شمال آفریقا در سال‌های ۲۰۱۰ گفته می‌شود که تاکنون ادامه دارد. این اعتراضات بدان سبب که در کشورهای عرب در حال پیگیری بوده است با عنوان بهار عربی یاد می‌شود.