یک کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: صدور قطعنامه در شورای حکام علیه ایران، فضای گفتگو و مذاکره تهران با غرب را در حالت غیرقابل پیش بینی قرار خواهد داد.

مکی: شورای حکام به صدور بیانیه هشداری اکتفا می‌کند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نشست فصلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آغاز شد. بنابر اعلام وبگاه آژانس، راستی آزمایی و نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت از موضوعات در دستور کار این دور از نشست شورای حکام خواهد بود.

مرتضی مکی در گفتگو با خبرنگار «فردا» درباره میزان احتمال صدور قطعنامه علیه ایران در نشست شورای حکام گفت: تحولات و تحرکات سیاسی در ماه های اخیر به ویژه مذاکرات ایران و آمریکا این جمع بندی را نشان می دهد که بعید است کشورهای اروپایی بخواهند در نشست فصلی آژانس بین المللی انرژی اتمی قطعنامه ای را علیه ایران صادر کنند.

وی افزود: کشورهای اروپایی هم اکنون در چند جبهه درگیر هستند و علاقه ای ندارند که جبهه جدیدی را برای تنش ایجاد کنند. به نظر می رسد این کشورها اگر هم بخواهند در قبال برنامه هسته ای ایران کاری انجام دهند در حد یک بیانیه هشداری خواهد بود که پالسی به سیاست های ایران در همکاری با روسیه باشد.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی تأکید کرد: به نظر نمی رسد کشورهای اروپایی بخواهند فرصت دیپلماسی و مذاکره با ایران را ببندند چراکه صدور قطعنامه در شورای حکام علیه ایران، فضای گفتگو و مذاکره تهران با غرب را در حالت غیرقابل پیش بینی قرار خواهد داد.

منبع: فردا