شهردار مشهد گفت: شهرداری این شهر را شهریور ماه امسال با مبالغ بسیار بدهی های معوقه تحویل گرفتم که هنوز بسیاری از آنها پرداخت نشده است.

شهردار مشهد: شهرداری را با بدهی بسیار تحویل گرفتم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین قاسم تقی زاده خامسی شنبه شب در شورای اداری خراسان رضوی در مشهد افزود: هنگامی که به شهرداری مشهد آمدم، باید 940 میلیارد ریال برای حقوق کارمندان پرداخت می شد، 720 میلیارد ریال کسری در منابع و 13 هزار میلیارد ریال بدهی معوق بانکی داشت و 11 هزار میلیارد ریال باید به پیمانکاران پرداخت می شد.
وی اظهار کرد: خدماتی که شهرداری ارائه می دهد تاثیر فراوان در شهروندان دارد زیرا همه خدمات را به پای نظام می گذارند و شهرداری مبین چهره نظام در خدمتگزاری به مردم است.
وی گفت: در چهار سال اخیر وضعیت شهرداری ها در کشور مطلوب نبود زیرا 70 درصد درآمد شهرداری ها به فروش تراکم بستگی دارد که وضعیت در این زمینه نیز مناسب نبوده است.
شهردار مشهد افزود: شهرداری این شهر با مشکلات مالی متعدد مواجه است اما تلاش می کنیم بهترین خدمات را به شهروندان و زائران ارائه دهیم.
وی با اشاره به حضور چهار میلیون زائر طی دهه پایانی صفر در مشهد اظهار کرد: این تعداد زائر بیشتر از تعداد ساکنین مشهد بود و تعداد زائرانی که با وسیله شخصی در این مدت به مشهد آمدند 33 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت و تعداد خودروها در این شهر 1.5 برابر شد.
وی گفت: عید نوروز نیز مشهد پذیرای تعداد بسیاری زائر است که مسئولان دستگاه های اجرایی باید برای جلوگیری از آلودگی هوا، ترافیک و بسیاری از مشکلات دیگر از هم اکنون برنامه ریزی کنند.

* ثبت 23 هزار و 801 انبار دولتی و خصوصی استان در سامانه جامع انبارها
دبیر کمیسیون برنامه‌ ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی نیز در شورای اداری استان گفت: در اجرای بند ث ماده 6 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوبه مجلس شورای اسلامی، امسال سامانه جامع انبارها ایجاد و نهادهای دولتی و غیردولتی موظف به ثبت انبارهای خود در این سامانه شدند.
ابراهیم افشاری افزود: از 50 هزار انبار دولتی و خصوصی در خراسان رضوی تاکنون 23 هزار و 801 انبار در این سامانه ثبت شده و انتظار می رود سایر نهادها، واحدهای تولیدی و اصناف نیز تا پایان سال نسبت به ثبت انبار های خود در این سامانه اقدام کنند.
وی اظهار کرد: ثبت انبارها در این سامانه باعث رصد حمل و نقل کالا و جلوگیری از قاچاق شده و امکان صدور بارنامه حمل و نقل کالا را فراهم می کند.
وی گفت: طرحهای دولت از سال 92 تاکنون در قالب راه اندازی سامانه جامع گمرکی و مکانیزه کردن فرآیندها باعث کاهش قاچاق کالا از 25 میلیارد دلار در سال 92 به 12.5 میلیارد دلار در سال 95 شده اما هنوز هم این میزان قاچاق برای کشور زیاد است.
ایرنا