مثلث آنلاین:«احمد مسجدجامعی» عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران سردیس ساخته و نصب شده برای استاد جمشید مشایخی را نامناسب دانست و گفت: باید برای چهره‌های ملی فکر ملی کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایرنا وی روز یکشنبه در یکصد و سی و نهمین جلسه شورای شهر تهران افزود: سردیسی که برای استاد مشایخی ساخته شده گویا از یک عکس پرسنلی ایشان آن هم آخرین عکس ایشان ساخته شده است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: مردم، مشایخی را با چهره هایی می شناسند که در فیلم های ایشان دیده اند و این سردیس با آنچه در ذهن مردم از استاد مشایخی وجود دارد، نسبتی ندارد.
وی از شهردار تهران خواست راجع به این موضوع توضیح دهد.
این انتقاد در حالی است که نامگذاری خیابانی در ولنجک تهران به نام استاد مشایخی و نیز نصب سردیس این هنرمند فقید پایان هفته گذشته انجام شد.
مسجدجامعی توضیح داد: ساخت سردیس در تهران سابقه طولانی دارد و پیش از این سردیس های هنرمندانی همچون اخوان ثالث، سهراب سپهری، فریدون مشیری، حسین منزوی، خانم صفارزاده و پروین اعتصامی ساخته شده و کاری هنرمندانه انجام شده است.
وی گفت: از نظر قانونی هم برای ساخت سردیس باید اعلام عمومی شود و هنرمندان آثار خود را ارائه کنند.
مسجدجامعی همچنین درباره نامگذاری خیابانی به نام استاد محمد بهمن بیگی بنیانگذار آموزش و پرورش عشایر در خیابان سید جمال الدین اسدآبادی طی هفته گذشته گفت: خیابانی به نام ایشان نامگذاری شده که قسمت دیگری از آن به نام دکتر صادق آئینه وند نامگذاری شده بود و این موضوع مناسب نیست.
«حجت نظری» عضو دیگر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران البته در توضیح نامگذاری خیابانی به نام استاد آیینه وند گفت: هنوز کمیته نامگذاری خیابانی را به نام ایشان تصویب نکرده است و خیابان نامگذاری شده به نام بهمن بیگی است.