کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید حمایت 80 میلیون نفر از تیم ملی، موجب افزایش روحیه و انگیزه بازیکنان ایران در بازی با تیم‌های بزرگ گروهش می‌شود.

علی دایی: در فوتبال غیرممکن وجود ندارد / 80 میلیون نفر پشت سر تیم ملی هستند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم ملی ایران در نخستین ماموریت خود در جام جهانی در سنت پترزبورگ به مصاف مراکش می‌رود. کارلوس کی روش به دنبال رساندن ایران به مرحله حذفی است. این در حالی است که ایران بعد از بازی با تونس به مصاف تیم های قدرتمندی مانند اسپانیا، قهرمانی جام جهانی 2010 و پرتغال، قهرمان یورو 2016 می‌رود. علی دایی می‌گوید چالش بزرگی پیش روی یاران کارلوس کی روش است.
علی دایی که سابقه حضور در جام جهانی 1998 و 2006 را دارد اظهار کرد: کار برای ایران بسیار دشوار است اما در فوتبال غیرممکن وجود ندارد. ما امیدوار هستیم اما شانس‌مان کم‌تر است. ثبات در امور دفاعی تیم ملی بسیار مهم است اما مساله مهم‌تر حمایت 80 میلیون نفر از تیم ملی ایران است. 80 میلیون حامی تیم ملی هستند و پشت سر این تیم قرار دارند و به آن روحیه و انگیزه می‌دهند. شما با چنین حمایتی می‌توانید کارهایی انجام دهید که در حالت عادی شاید از دست‌تان برنیاید. این حمایت به شما برای غلبه بر مشکلات بزرگ و چالش‌های بزرگ کمک می‌کند. چنین حمایتی برای هر بازیکنی یک عامل انگیزشی بسیار بزرگ است.

بازیکن پیشین تیم ملی ایران خاطراتش در دوران حضور در تیم ملی اشاره کرد و گفت: بازی‌های فراونی را در خاطرم دارم که در آن‌ها با احساس خاصی بازی کردم. این به خاطر حمایت‌هایی بود که از من صورت گرفت؛ مثلاً بازی ایران مقابل استرالیا در انتخابی جام جهانی ۱۹۹۸، قطعاً یکی از آن‌هاست یا بازی‌مان مقابل کره جنوبی در جام ملت‌های آسیای سال 1996 و بازی دیگرمان مقابل همان‌ تیم در جام ملت‌های آسیای پکن در سال ۲۰۰۴. در دوران بازیگری من، برای رقیبان بازی کردن در ورزشگاه آزادی سخت بود چرا که حمایت‌ها از تیم ملی زیاد بود. تیم‌های میهمان در آن‌جا همیشه تحت فشار هستند، چه باشگاهی‌ باشد چه ملی.

ایسنا