نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به مصوبه مجلس مبنی بر واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در فرابورس، عنوان کرد: پس از اینکه سازمان خصوصی سازی اهلیت هیچ فردی برایش احراز نشد، مجلس تصمیم به واگذاری سهام دو باشگاه به صورت بلوکی و خُرد گرفت تا سهام از طریق فرابورس به هواداران دو باشگاه عرضه شود.

نصف استقلال و پرسپولیس را از بورس بخرید + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سید کاظم دلخوش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به مصوبه روز گذشته مجلس مبنی بر واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در قانون بودجه سال 98 کل کشور ، گفت: با توجه به اینکه واگذاری این دو باشگاه در قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی از سال 88 قید شده بود ولی این قانون به دلایلی اجرا نمی‌شد، تصمیمی در مجلس اخذ شد که 51 درصد از سهام دو باشگاه در فرابورس عرضه شود.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همواره موانعی در چندین سال اخیر بر سر راه واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس وجود داشته که اهلیت نداشتن افراد متقاضی یکی از اصلی‌ترین این دلایل برای واگذاری دو باشگاه مذکور است، افزود: هدف مجلس از تصویب این بند الحاقی در تبصره دوم لایحه بودجه سال 98 کل کشور این بود که هواداران صاحبان اصلی و سهام داران اصلی دو باشگاه شوند.

سرخآبی‌ها به دلیل قطع حمایت‌های دولتی با مشکلات جدی مواجه هستند

وی با بیان اینکه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در حال حاضر به دلیل عدم پرداخت بودجه‌های دولتی با مشکلات جدی مواجه هستند و نیاز مبرم مالی دارند تا بدهی‌های خود را پرداخت کنند، ادامه داد: نه تنها دولت به این دو باشگاه کمکی نمی‌کند بلکه صداوسیما هم حق پخش تلویزیونی را به دو باشگاه پرداخت نمی‌‎کند و این دو باشگاه با مشکل جدی مواجه شده‌اند.

دلخوش با یادآوری اینکه در این مدت فردی که اهلیت او برای سازمان خصوصی سازی احراز شود برای خریداری سهام دو باشگاه به سازمان مراجعه نکرد، تصریح کرد: با روش پیش بینی شده در قانون که قید شده سهام دو باشگاه باید به صورت بلوکی و خُرد عرضه شود، یک نفر نمی‌تواند سهام خریداری کند و هدف از این مصوبه نیز این است که سهام به هواداران واقعی دو باشگاه برسد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: با این حساب مجلس این زمینه را برای هواداران دو باشگاه فراهم کرده که آن‌ها بتوانند سراغ سهام دو باشگاه خریداری شود و مشکلات این دو باشگاه نیز حل و فصل شود.

هیچ گونه شتاب‌زدگی در واگذاری دو باشگاه وجود ندارد

نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس با بیان اینکه هیچ گونه شتاب زدگی در واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس وجود ندارد، گفت: این تکلیف قانونی از سال 88 برای دولت تعیین شده ولی هیچ گاه به آن عمل نشده و امروز شاهد این وضعیت در دو باشگاه هستیم لذا الزام زمانی نیز برای واگذاری دو باشگاه هم در نظر گرفته شد.

به گزارش خانه ملت، نمایندگان در جلسه علنی روز دوشنبه 29 بهمن ماه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال 98 با بند الحاقی (1) جز (د) تبصره (2) موافقت کردند.

در بند الحاقی (1) آمده است: وزارت ورزش و جوانان مکلف است با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان خصوصی سازی حداکثر تا پایان شهریور ماه 1398، شرایط پذیرش دو شرکت فرهنگی- ورزشی پرسپولیس و استقلال را در بازار پایه فرابورس فراهم نماید. پس از پذیرش در بازار پایه فرابورس و عرضه پنج‌درصد (5%) سهام هریک از دو شرکت جهت کشف قیمت، پنجاه و یک‌درصد (51 %) سهام آنها به صورت بلوکی و باقی سهام به صورت خرد عرضه می­‌شود. /