رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از دستگیری عامل سرقت کارت عابر بانک و برداشت غیر مجاز خبر داد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی عامل سرقت کارت عابر بانک و برداشت غیر مجاز شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ جواد جهانشیری در تشریح خبر گفت: در پی شکایت خانمی میانسال مبنی بر برداشت غیر مجاز مبلغ 15میلیون ریالی از حساب عابر بانکش به روش برداشت اینترنتی رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت .
وی افزود: پس از بررسی های اولیه متهم با در اختیار داشتن رمز حساب عابر بانک و کارت سرقت شده شاکی اقدام به ایجاد رمز دوم و برداشت از حساب کرده است.
در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتا توانستند پسر جوانی که شاگرد رستوران بود را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر کنند.
بنابراین پسر جوان به عنوان مظنون تحت بازجویی قرار گرفت او که در برابر ادله موجود راهی جز بیان حقیقت پیش رو نمی دید صراحتا به ارتکاب سرقت اعتراف کرد و گفت: به عنوان مشتری داخل مغازه سوپر مارکتی بودم که نفر جلویی من(شاکی) قبل از خرید موجودی از کارت خود گرفت و با عنوان آن با صدای بلند توسط فروشنده ،وجه خرید های انجام شده توسط مشتری را از طریق کارت عابر بانک بوسیله دستگاه کارت خوان (pos ) پرداخت کرد و رفت. اما من متوجه افتادن کارت عابربانک وی شده و چون رمز آن را با صدای بلند گفته اقدام به ایجاد رمز دوم و برداشت از حساب نمودم و به صورت اینترنتی حساب وی را خالی نمودم.
سرهنگ جهانشیری به شهروندان توصیه کرد : در خرید های خود با دستگاه کارت خوان یا pos ، پس از خرید هنگام وارد نمودن رمز الزاما توسط خود مشتری انجام شود تا گرفتار مشکلات بعدی نشوند .