باهنر گفته اگر کسی حتی 80 درصد رای داشته باشد ولی مواضعش قابل قبول نباشد از او حمایت نخواهند کرد

باهنر: اگر کسی بگوید به احمدی‌نژاد و دوستانش نیاز نداریم /دولت روحانی در کنترل تورم نمره‌اش بیست است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمدرضا باهنر در گفت‌وگو با ایسنا به مساله روز و انتخابات پرداخته است. او معتقد است که بهترین راه پیوستن به معاهده FATF است. گزینه سخنان باهنر را به انتخاب مثلث آنلاین می خوانید:

*{در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص مباحث FATF و حامیان دولت که حامی پیوستن به این پروتکل هستند و مصوبه‌هایی که در مجلس این را منع می‌کند} داستان مسئله پولشویی، مقوله‌ای است که ده ها سال هم مطرح بوده و در مجامع بین‌المللی هم گفته می‌شد ما به آن بپیوندیم. در مجلس هفتم و نهم قرار شد این کار انجام شود، چون ما در هر صورت به عنوان یک کشور رسمی و مشروع در بسیاری مجامع بین‌المللی عضو هستیم. هر کدام اینها فرصت‌ها و تهدیدهایی دارد. از سوی دیگر ما هم یک قوت‌هایی داریم، یک ضعف‌هایی. مهم این است که دیپلماسی کشور آن‌چنان حاذق، قدرتمند و آنلاین باشد که بتواند از کوچکترین فرصت‌ها استفاده کند و تهدیدها را دفع کند.

* در مورد هر کدام از اینها هم همین اوضاع است. در مورد عضویت در سازمان ملل هم همین است. ما بسیاری از مصوبات سازمان ملل را هم قبول نداریم و مثل دیدگاه‌های سازمان ملل در مورد سعودی که حاضر شد نسبت به مطالب مربوط به دست داشتن سعودی‌ها در حادثه یازده سپتامبر سکوت کند، چون سعودی تهدید کرد حق عضویت نمی‌دهد . اینها واقعیات زورمدارانه در دنیاست، اما این دلیل نمی‌شود از این مجامع بیرون بکشیم. ما باید زندگی کنیم و به مقررات بین‌المللی احترام بگذاریم و مدیریت استراتژیک‌مان طوری باشد که از این فرصت ها استفاده کنیم

* کنوانسیون مبارزه با پولشویی هم از این فارغ نیست. ما برخی نهضت‌ها را آزادی‌بخش می‌دانیم ولی دنیا آن را تروریسم می‌داند یا بالعکس؛ در مورد رژیم صهیونیستی ما آن را غاصب می‌دانیم و دنیا آن را کشور می‌داند. اما با توجه به وضعیت به وجود آمده بهترین راه پیوستن به معاهده FATF است.

* اگر کسی بگوید به احمدی‌نژاد و دوستانش نیاز نداریم، غلط است. یک موقع ما می‌گوییم به احمدی‌نژاد برای نامزدی ریاست جمهوری نیاز نداریم، این درست است. اگر ما در مورد کاندیداها تعدد داشته باشیم که این اول بدبختی ماست. اینکه نهایتا ما روی چه کسی به تفاهم می‌رسیم، هنوز معلوم نیست. هنوز هم زود است که معلوم شود.

* ممکن است یکی بگوید باهنر تو باید حتما مجموعه‌های متبوع خود را بیاوری با اصولگرایان. یک موقع می‌گویند خودت را برای کاندیداتوری آماده کنی. اما درمورد کاندیداتوری احمدی‌نژاد، الان ما نه دست رد به سینه کسی می‌زنیم نه رد می‌کنیم.

*{در پاسخ به اینکه اگر شب انتخابات به دو اسم روحانی و احمدی‌نژاد برسید چه می‌کنید} کارگردانان سر دوراهی قرار نمی‌گیرند. بازیگران سر دوراهی قرار می‌گیرند. در دور دوم هم اگر چنین شد، الان اظهار نظر نمی‌کنم.ما یک سری شرایط لازم داریم یک شرط کافی. شرط لازم این است که مواضع فردی که حمایت می‌کنیم قابل قبول باشد. اما این تا بیست درصد قابل قبول است. اگر کسی رد حدی باشد حتی هشتاد درصد رای داشته باشد، ما حمایت نمی‌کنیم. در بین بقیهٔ کسانی که نمره دارند، از کسی حمایت می‌کنیم که بیشترین رای را داشته باشد. ممکن است نمره چهارده را به ۱۸ ترجیح دهیم. همان‌طور گفتم ما صالح مقبول را به اصلح غیر مقبول ترجیح می‌دهیم.

* دولت روحانی در کنترل تورم نمره‌اش بیست است، اما من این هدف‌گذاری را در اقتصاد کلان قبول ندارم. هدف تورم تک‌رقمی در رکود اقتصادی درست نبوده است؛ باز هم می‌‌گویم اگر دولت از رکود عبور کرده، خواهش می‌کنیم ملت را هم عبور بدهد.