وزیرکشور از انتشار نامه ای به رئیس قوه قضائیه برای حل مشکل برگزاری کنسرت‌های سخن گفته است

می‌گفتند رحمانی‌فضلی نمی‌تواند انتخابات را برگزار کند / مجلس لایحه مقابله با پول‌های کثیف را تصویب کند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

او اولین فردی بود که ماجرای ورود پول های کثیف به انتخابات را مطرح کرد و حالا بار دیگر آن را دنبال کرده و از مجلس می خواهد که برای مقابله با این موضوع لایحه شفاف سازی منابع مالی را تصویب کند.

عبدالرضا رحمانی فضلی بازدیدی از خبرگزاری دانشجویان به عمل آورده و در در مصاحبه ای مفصل با خبرنگاران این خبرگزاری مسائل مهمی را مطرح می کند. او با بیان این‌که «اگر کسی بخواهد در انتخابات پیش رو جلسه ای را بر هم بزند با او برخورد می‌کنیم و با کسی تعارف نداریم»، گفته: «برای مقابله با ورود پول‌های کثیف به انتخابات، مجلس سریعتر لایحه شفاف‌سازی منابع مالی و مقابله با پول‌های کثیف را در دستور کار خود قرار دهد.»

یکی از انتقادات به دولت ماجرای فرماندارانی که برخی مدند با دولت همسو نیست. وزیر کشور در این باره گفته: خیال همه را راحت کنم گرایش سیاسی افراد ملاک انتخاب ما نیست، البته اگر ببینیم کسی روش اعتدالی و سیاست‌های دولت را اجرا نمی‌کند، او را تعویض می‌‌کنیم. بعد از انتخابات هم تغییر تعدادی از فرمانداران را در دستور کار قرار دادیم که اقدام شد.

به گزارش مثلث آنلاین این روزها که بحث سخنرانی های زنجیره ای محمود احمدی نژاد در شهرهای مختلف مطرح می شود دولت نسبت به آن واکنش نشان داده و معتقد است که با توجه به شائبه سیاسی بودن آنها باید مجوز اخذ شود. رحمانی فضلی در این باره بدون نام بردن از احمدی نژاد اما با اشاره مستقیم می گوید: ما برای اعطای مجوز به گروه‌ها و اشخاص سیاسی هیچ مشکلی نداریم و ادامه می دهد: همان فردی که مدنظر شماست اگر از ما مجوز بخواهد، ما مشکلی نداریم و و در صورت برخورداری از شرایط قانونی مجوز می دهیم. ازقول وزیر کشور بنویسید که هرکس در چارچوب قانون از ما درخواست مجوز برای سخنرانی داشته باشد ما هیچ محدودیتی نداریم و مجوز می‌دهیم. البته سخنرانی در مساجد و در مناسبت‌ها اشکال قانونی ندارد اما اگر احساس کنیم که سخنرانی‌ها شائبه تبلیغات انتخاباتی دارد حتما تذکر می دهیم. مصداق تبلیغات هم نصب پوستر و اطلاعیه و مطرح کردن این است که فردی می خواهد کاندیدای انتخابات شود و برنامه هایش برای انتخابات چگونه است.

اوهمچنین وعده دادکه با برهمزنندگان تجمعات و سخنرانی های سیاسی بدون اغماض برخورد خواهد کرد. وزیر کشور همچنین معتقد است باید ماجرای پول های کثیف و خطر ورود آن در سیاست دنبال شود. از همین رو از مجلس در خواست کمک دارد و مهمتر از آن اینکه می گوید شورای عالی پولشویی به جد دست به کار شده و دستوالعمل های خوبی را برای مقابله تنظیم کرده است.

وزیر کشوراز ماجرای نامه به رئیس قوه قضائیه در مورد کنسرت ها نیز پرده برداشته و گفت: به رئیس قوه قضاییه نامه نوشتم و گفته ام باید وحدت رویه در کشور به وجود آید ومسئولیت امنیت کنسرت برعهده شوراهای تامین استانها خواهد بود که ان شاء الله اقدام خواهد شد. در این خصوص دادستانی گفته است اگر امنیت را بتوانیم تامین کنیم برگزاری کنسرت مشکلی ندارد ما هم گفته‌ایم امنیت را تضمین می‌کنیم. دادستانی به ما نامه بنویسد و بپرسد آیا می توانید امنیت را تضمین کنید. ما هم جواب آن را می دهیم که بله ، امنیت را تامین خواهیم کرد.

وزیر کشور در پاسخ به پرسشی درباره مهمترین اقدام وی در طول این سه سال در وزارت کشور، تصریح کرد: برگزاری انتخابات سالم، قانونی و آرام مهمترین اقدام ما بوده است. در ابتدا شائبه‌هایی در مورد خود بنده بود که شاید فلانی نتواند انتخابات را برگزار کند اما بعد از انتخابات همه تائیدکردندکه وزارت کشورانتخابات مجلس وخبرگان رابه خوبی برگزارکرد.