از هفته چهارم رقابت های لیگ برتر انگلیس دربی منچستر در ورزشگاه اولدترافورد برگزار شد که جدال تماشایی و داغ میان پپ و مورینیو در نهایت به هشتمین برد سرمربی اسپانیایی منجر شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین: یکی از گران ترین و پر ستاره ترین دربی های چند سال اخیر شهر منچستر در اولدترافورد با قضاوت آقای مارک کلاتنبرگ آغاز شد که در نهایت شاگردان مورینیو در خانه مغلوب تیم پپ گواردیولا شدند؛ شیاطین سرخ همراه با لوئیز فن خال در ورزشگاه خانگی خود مغلوب رقیب همشهری نشده بودند و آخرین شکست خانگی آنها به باخت ۳-۰ همراه با دیوید مویس مقابل مانوئل پیگرینی بر می گردد.

لحظات حساس بازی:

دقیقه '۷: پاس قطری رونی از میانه زمین به مخیتاریان رسید و او توپ را برای پوگبا کاشت تا شوت سرکش این بازیکن با اختلاف بسیار کم از بالای دروازه به بیرون برود.

دقیقه '۱۵ (۰-۱)(کوین دی بروین): پاس بلند کولاروف از خط دفاع سیتی در میانه راه با ضربه سر ایهناچو همراه شد و دی بروین توپ را از مقابل بلیند که برای لحظه ای غفلت کرد، ربود و در موقعیت تک به تک به خوبی دروازه دخیا را باز کرد.

دقیقه '۳۶ (۰-۲)(کلچی ایهناچو): باز هم دفع ناقص خط دفاعی یونایتد، با ضربه زمینی دی بروین همراه شد که توپ در میان نگاه های دخیا به تیر عمودی برخورد کرد و مقابل پای ایهناچو قرار گرفت تا وی به راحتی دروازه را باز کند؛ در حالیکه لحظه ای همه بازیکنان به نشانه آفساید مکث کردند، مشخص شد که بلیند هنگام ضربه اول، آفساید را پر کرده بود!

دقیقه '۴۲ (۱-۲)(زلاتان ایبراهیموویچ): ضربه ایستگاهی بلند رونی از میانه های زمین به روی دروازه ارسال شد و روی خروج اشتباه براوو و رها شدن توپ از دستان وی، زلاتان سر ضب و محکم به توپ ضربه زد و حساب کار را ۲-۱ کرد تا شیاطین سرخ در نیمه اول با حداقل اختلاف بازنده به رختکن بروند.

دقیقه '۲+۴۵: روی پاس در عمق سیتی باز هم دفاع سیتی دچار اشتباه شد تا لینگارد زودتر از براوو به توپ رسیده و آن را به زلاتان پاس دهد، اما مهاجم با تجربه سوئدی عجله کرد و ضربه پای چپ آرام او روی خط دروازه توسط استونز کنترل شد تا نیمه اول با نتیجه ۲-۱ به پایان برسد.

در نیمه اول و تا قبل از گل اول منچستر یونایتد، توپ و میدان بیشتر در اختیار تیم میهمان بود و در برخی لحظات حتی صدای اعتراض هواداران حاضر در ورزشگاه نیز به نوع بازی تیم مورینیو به صدا در آمده بود اما بعد از گل، مدافعان سیتی سراسیمه تر ظاهر شدند و حتی امکان دریافت گل تساوی هم وجود داشت که سرانجام این اتفاق رخ نداد.

با آغاز نیمه دوم، مورینیو دست به دو تعویض زد و رشفورد به همراه هررا جای مخیتاریان و لینگارد را گرفتند و وضعیت بازی شیاطین سرخ بهتر شد اما همچنان نتیجه بازی بدون تغییر باقی مانده بود. در ادامه نیز پپ دو تعویض انجام داد و فرناندو به همراه سانه وارد بازی شدند و سانه دهمین بازیکنی شد که اولین بازی خود را در دربی منچستر انجام می دهد.

دقیقه '۶۹: رشفورد پشت محوطه پاس بلند بلیند را دریافت کرد و با ضربه ای عالی دروازه براوو را باز کرد اما توپ در میانه راه برخوردی جزئی با زلاتان داشت و به همین سبب آفساید اعلام شد و این گل مردود شد.

دقیقه '۷۱: روی کرنر ارسالی خطرناک سیتزن ها، فرناندینیو ضربه خطرناکی به توپ زد که دخیا آن را برگشت داد و در ادامه ضربه اوتامندی از چند قدمی دروازه با تکل عالی بایی به کرنر فرستاده شد.

دقیقه '۷۴: تیم میزبان خوش شانس بود که دروازه خود را باز شده ندید؛ روی پاس در عمق سانه، دی بروین بار دیگر از سمت راست ضربه زمینی خطرناکی روانه دروازه دخیا کرد اما توپ با برخورد به تیر عمودی، از مقابل خط دروازه عبور کرد و گل نشد.

به این ترتیب در پایان بازی که '۵ دقیقه هم وقت اضافه داشت، سیتیزن ها برای پنجاهمین بار در دربی شهر منچستر پیروز شدند و شمار امتیازات خود در این فصل را نیز به عدد ۱۲ رساندند تا در هر ۴ مسابقه ابتدایی غالب از زمین خارج شده باشند. پپ گواردیولا هم بعد از آنچلوتی، مورینیو و هیدینک به چهارمین مربی تاریخ لیگ برتر تبدیل شد که ۴ بازی نخست خود در لیگ برتر را با پیروزی پشت سر می گذارد.

ترکیب دو تیم و آمار بازی: