پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

آیا افزایش قد در یک ماه امکان پذیر است؟

ژن‌ها تا حد زیادی تعیین کننده قد فرد هستند، افرادی هستند که به طور طبیعی ژن های موثردرافزایش قد را به ارث برده‌اند اما در این میان کسانی هستند که به علت قد نه‌چندان بلند خود، آرزوی چند اینچ بلندتر شدن را دارند. گفته می‌شود قدِ بلند، باعث افزایش اعتماد به نفس و ارتقای شخصیت کلی فرد می‌شود. به غیر از ژن‌ها عوامل متعدد دیگری مانند محیط، هورمون ها و تغذیه می‌توانند در قد افراد  تأثیر گذار باشند.

درزیر نکاتی برای کمک به افزایش قد در یک ماه آورده شده است:

مکمل HGHهورمون رشد انسان (HGH) در بدن، مسئول تنظیم قد است و همچنین وجود این هورمون برای رشد غضروف و استخوان‌ها بسیار ضروری است. برای کسب نتیجه سریع می‌توانید محصولات HGH موجود در بازار که برای سلامتی مضر نیستند را، امتحان کنید. این مکمل ها با افزایش سطح هورمون‌های رشد در بدن، منجر به رشد قدی می شوند. اما، استفاده از آن‌ها در مقدار مناسب دارای اهمیت بالایی است. بنابراین، مصرف مکمل‌های HGH در دوز مناسب بسیار مهم است.

خواب مناسب: خواب خوب نه تنها به سلامت کلی بدن کمک می‌کند بلکه برای رشد بدن نیز موثر است. هورمون رشد (HGH) موثر در افزایش قد، در طول خواب عمیق توسط مغز آزاد می شود. بنابراین داشتن خواب خوب در یک حالت بدنی صحیح  و به مدت 8 ساعت بسیار حائز اهمیت است.

رژیم متعادل: رژیم غذایی متعادل و تغذیه نقش تعیین کننده‌ای در افزایش قد دارند. یک وعده غذایی سالم، سرشار از کلسیم، ویتامین‌ها، فسفر و منیزیم است که به رشد و نمو بدن کمک می کند. برای افزایش قد، سبزیجات سبز، جوانه و میوه را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

ورزش: ورزش کردن بهترین راه برای افزایش قد است. بسته به توانایی و انعطاف پذیری بدن، هر روز صبح را، با انجام حداقل 20 دقیقه تمرینات کششی خفیف تا شدید شروع کنید. تمرینات کششی مانند کشش گربه، کشش مار‌کبری، چرخش، قطعاً به افزایش قد کمک می کنند. همچنین آویزان شدن از میله (میله بارفیکس) 3 تا 4 راند نیز یک روش عالی در افرایش قد به حساب می‌آید.

استرس نداشته باشید: استرس با سیستم غدد درون ریز ما تداخل کرده  و با ترشح هورمون‌هایی که مانع از رشد بدن می شوند، بررشد قد تأثیر منفی می گذارد.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید: نور خورشید منبع اصلی ویتامین D است. ویتامین D برای رشد استخوان‌ها و افزایش قد بسیار مفید است. قرار گرفتن بدن در معرض نور خورشید باعث جذب ویتامین D مورد نیاز بدن می‌شود.

تمرین آساناهای یوگا: در کنار ورزش منظم ، تمرین منظم یوگا به حفظ وضعیت مناسب بدن کمک می‌کند. آساناهای یوگا مانند تاداسانا و بوجانگاسانا، با قوی و کشیده‌تر کردن ستون فقرات، باعث افزایش قد می‌شوند. تمرین یوگا باعث افزایش انعطاف پذیری بدن و همچنین تحریک هورمون رشد می شود.

دوچرخه سواری: دوچرخه سواری، به عنوان یک ورزش هوازی و کششی به کشش ماهیچه‌های سرینی (گروهی متشکل از 3 ماهیچه هستند که ناحیه باسن را تشکیل می‌دهند) کمک کرده و همچنین باعث رشد قدی می شود.

در این قسمت به برخی از غذاهای موثر در افزایش قد اشاره شده است:

سبزیجات برگ سبز: سبزیجات برگ سبز حاوی مواد معدنی ضروری، فیبرهای رژیمی و تقریباً تمامی مواد موثر در تحریک هورمون رشد است که باعث افزایش قد می‌شوند.

سویا: پروتئین، فولات، کربوهیدرات‌ها، ویتامین‌ها و فیبرهای موجود در سویا به افزایش تراکم بافت استخوانی، و در نهایت به افزایش قد، کمک می کنند.

آرد جو دوسر: جو دوسر به عنوان یک غذای غنی از پروتئین، به ترمیم استخوان ها و بافت ها کمک می کند. به منظور افزایش قد، روزانه حداقل 50 گرم آرد جو دوسر در وعده صبحانه مصرف کنید.

شیر: شیر یک منبع مهم کلسیم است. کلسیم با تقویت استخوان‌ها باعث افزایش قد می شود. ویتامین A موجود در شیر با حفظ  کلسیم و پروتئین آن، به ساخت سلول‌ها کمک می کند. بنابراین، برای افزایش سریع قد، روزانه حداقل 2- 3 لیوان شیر بنوشید.

لبنیات: سایر لبنیات مانند پنیر، پنیرآسیایی و ماست، منابع مهم ویتامین‌های A ،B ، D ، E و همچنین سرشار از پروتئین و کلسیم هستند. ویتامین D و کلسیم برای رشد بدن ضروری هستند. مصرف این لبنیات تاثیر بسزایی در افزایش قد خواهند داشت.

تخم مرغ: تخم‌ مرغ یک منبع مهم پروتئین و ویتامین است. به منظور افزایش قد روزانه حداقل 3 تا 4 تخم ‌مرغ مصرف کنید.

موز: پتاسیم موجود در موز، نقش حیاتی در استحکام بخشی به استخوان‌ها دارد. رشد، فقط با داشتن استخوان‌های قوی امکان‌پذیر است. همچنین موز به عنوان غنی ترین منبع ویتامین K، یکی از بهترین غذاهایی است که باعث افزایش سریع قد می‌شود.

افزایش قد با متد گروتالر داینامیک

ماهانه 3 تا 5 سانت افزایش قد به صورت طبیعی با متد گروتالر داینامیک! برای اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید

سایت افزایش قد

افزایش قد در یک ماه