سردار آزمون بعد از چند هفته دوری از میادین در خانه فورث عملکرد درخشانی از خود ارائه داد.

یک گلزن مادرزاد  این جاست ؛ سردار آزمون
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، خرید زمستانی بایرلورکوزن، بهترین بازیکن زمین در جریان پیروزی 4-1 در خانه فورث بود. جراردو سئوآن، سرمری تیم نیز از بازیکن ایرانی خود تمجید کرده و البته همچنین تاکید کرد حضور همیشگی او در خط حمله یک ریسک محسوب می شود. اما سردار آزمون پس از برد 4-1 بسیار مطمئن بوده و تاکید داشت بایرلورکوزن فصل آینده در لیگ قهرمانان اروپا بازی خواهد کرد. او در این رابطه گفت: "همه بازیکنان و اعضای کادرفنی فوق العاده خوب هستند و ما قطعا فصل بعد در اروپا خواهیم بود."

البته هنوز سه بازی دیگر تا پایان فصل باقی مانده است و لورکوزن باید در مقابل فرانکفورت، هوفنهایم و فرایبورگ در هفته های پیش رو بازی کند. بنابراین در مورد نظر سردار آزمون حرف های زیادی برای گفتن وجود دارد. با این حال این اطمینان ممکن است به دلیل شور و نشاط هیجان خاص این بازیکن نیز باشد، چون این مهاجم ایرانی در خانه فورث خوب بازی کرد و با ترکیبی از غریزه ذاتی خود و البته شانس گل دوم را به ثمر رسانده و با یک پاس تماشایی بازی را 3-1 را آماده کرد.

البته که سردار از اولین گل و اولین پاس گلش در بوندسلیگا بسیار خوشحال بود، اما مهمترین هدف از نظر این بازیکن کسب سه امتیاز بود. آزمون تاکید کرد که شرایط تیم که با مصدومیت های فراوان دشوار شده، اما لورکوزن همچنان انسجام بالایی دارد. همه بازیکنان به یکدیگر کمک می کنند و ما برای رسیدن به هدف مان سخت تلاش می کنیم.

البته ابتدا به نظر می رسید آمار و ارقام پیروزی 4-1 در فورت موید فاصله زیادی بین دو تیم باشد، اما نگاهی به آمار داستان متفاوتی را بیان می کند. گروتر فورث تنها یک شوت کمتر از لورکوزن داشت (هشت در برابر 9) مالکیت توپ بیشتر (52.48 درصد) و برتری در نبردهای تن به تن (57.43 درصد). علاوه بر این، لورکوزن از نظر دوندگی (112.82 در مقابل 110.04 کیلومتر)، پاس های اشتباه بیشتر (87 در برابر 83) و خطاهای بیشتر (13 مقابل چهار) نسبت به این تیم سقوط کرده ضعیف تر عمل کرد. همچنین گروتر فورث در ضربات کرنر نیز با نتیجه شش بر سه برتری داشت.

این مهاجم ایرانی همچنین اعتراف کرد که هنوز به 100 درصد مرز آمادگی نرسیده است. سردار در ادامه گفت: "من از لیگ روسیه به لورکوزن آمده و همین ابتدای کار مصدوم شدم و سپس دو بار عفونت برایم پیش آمد. این روند بدشانسی و برای من خیلی سخت بود، اما به دنبال بهانه نیستم. اکنون احساس بسیار خوبی دارم و سرمربی تصمیم می گیرد که چند دقیقه بازی کنم."

جراردو سئوآن نیز بی تردید از عملکرد آزمون راضی بود، اما همچنین گفت که این بازیکن هنوز تمام توانایی های خود را نشان نداده است. او گفت: "سردار در یک سوم آخر با حرکات و تصمیمات خود در تیم انگیزه ایجاد کرد و حضور او در زمین وضعیت تیم را تغییر داد. اما شرایط برای خط هافبک کمی دشوار شد، اما اغلب 4-4-2 یا 4-2-4 بازی کردیم و بنابراین خطوط فاصله زیاد بود. نکته مثبت این است که ما پتانسیل تهاجمی بیشتری با او داریم و سردار ثابت کرد که از بینش و قدرت غریزی بالایی برخوردار است با این حال، نباید از این موضوع غافل شد که تیم از نظر دفاعی آسیب پذیرتر می شود."

این خرید زمستانی نشان داد که می تواند عنصری را در حمله بایر به ارمغان بیاورد که به وضوح در جریان تساوی 0-0 در بوخوم یا در مقابل شکست 0-1 برابر لایپزیش وجود نداشت؛ خلاقیت، اشتیاق و توجه به حرکات هم تیمی ها. عملکرد خوب در فورت از نظر روانی هم باید به سود سردار باشد، زیرا او پیش از این دیدار موفق به اثبات خود نشده بود.