هری کین سی دقیقه بعد از به ثمر رساندن گل اول انگلیس از روی نقطه پنالتی، صاحب یک پنالتی دیگر شد ولی آن را از دست داد تا بزرگترین فرصت انگلیس برای فرار از شکست از دست برود.

هری کین: کاپیتان تایتانیک نفرین‌شده
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی انگلیس که در بازی امشب خود مقابل فرانسه در یک‌چهارم نهایی جام جهانی قطر در نیمه اول خیلی زود دروازه‌اش را باز شده دید در دقیقه 54 با پنالتی هری کین موفق شد به بازی برگردد.

اما اولیویه ژیرو در ادامه فرانسه را یک بار دیگر پیش انداخت. درحالیکه انگلیسی‌ها 2-1 عقب بودند و تنها چند دقیقه به پایان 90 دقیقه باقی مانده بود انگلیس در یک صحنه صاحب بهترین فرصت شد تا بار دیگر بازی را به تساوی بکشاند.

در دقیقه 82 تئو هرناندز درحالیکه توپ نزدیک او نبود با تنه زدن به بازیکن انگلیسی او را درون محوطه جریمه سرنگون کرد. داور مسابقه از طرف VAR فراخوانده شد تا صحنه را از نمایشگر کنار زمین تماشا کند. او وقتی به زمین بازگشت نقطه پنالتی را نشان داد تا انگلیسی‌ها صاحب فرصتی ایده‌آل بشوند.

هری کین، کاپیتان انگلیس، برای دومین بار در این مسابقه پشت توپ ایستاد تا بار دیگر تیمش را به بازی برگرداند. اما کین که قصد داشت توپ را به مرکز دروازه هوگو لوریس شلیک کند این بار موفق نبود. با اینکه دروازه‌بان فرانسه به سمت راست شیرجه زده بود توپ هری کین با اختلاف از بالای دروازه بیرون رفت تا سه‌شیرها نتوانند برای دومین بار کار را به تساوی بکشانند.

اینکه کاپیتان سه‌شیرها در مراحل حذفی یک تورنمنت بزرگ پنالتی حساسی را به این شکل به آسمان شلیک کند برای انگلیسی‌ها مسلما خاطره پنالتی مشابهی را زنده می‌کند که دیوید بکام در یورو 2004 به همین شکل از دست داد.

انگلیس در آن رقابتها در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل پرتغال قرار گرفت. بازی دو تیم بعد از 120 دقیقه با تساوی بدون گل به پایان رسید و کار به ضربات پنالتی کشیده شد. دیوید بکام به عنوان استاد ضربات آزاد و کاپیتان سه‌شیرها پشت اولین پنالتی انگلیس ایستاد.

درحالیکه به نظر می‌رسید نقطه پنالتی مشکل دارد و چندان هموار نیست بکام پیش از زدن ضربه به توپ لغزید و همین باعث شد توپش با اختلاف زیاد از بالای دروازه به آسمان شلیک شود. صحنه‌ای مشابه آنچه امشب برای کاپیتان فعلی سه‌شیرها هری کین اتفاق افتاد.

انگلیس بارها در تورنمنت‌های بزرگ، جامهای جهانی و رقابتهای یورو، با بدشانسی در ضربات پنالتی دستش از جام کوتاه مانده. نفرین پنالتی بار دیگر باعث شد انگلیس جوان و پرستاره سال 2022 هم نتواند به نیمه نهایی جام جهانی صعود کند تا همچنان دست کم تا چهار سال دیگر تنها یک ستاره روی پیراهن این تیم دیده شود.