سر دادن سرودی در اردوی تیم ملی کرواسی در قطر باعث ایجاد جنجال و خشم مردم بوسنی شده است.

سرود علیه بوسنی: رفتار کرواسی شرم‌آور است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی کرواسی در این دوره هم نمایش درخشانی  در جام جهانی داشت و بار دیگر تا مرحله نیمه نهایی صعود کرد اما شکست برابر آرژانتین باعث شد که آنها نتوانند به دیدار فینال راه پیدا کنند.

تصاویر منتشر شده از رختکن این تیم نشان می‌دهد که آنها حتی پس از شکست هم دست از سرود خواندن برنداشتند و سرودی قدیمی را سر دادند که باعث ناراحتی بعضی از مردم بوسنی شده و خشم رسانه‌های این کشور را به دنبال داشته است.

زلاتکو دالیچ ویدئویی از بازیکنانش بر سر میز شام منتشر کرد که در حال خواندن چندین شعر هستند و یکی از آنها سرودی قدیمی است که چندان به مذاق مردم بوسنی خوش نمی‌آید.

نکته جالب اینجاست که این ناراحتی صرفا به مردم بوسنی محدود نشده است و هاکان شوکور نیز تصمیم گرفته است نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد.

او با انتشار پستی از یکی از صفحات هواداری فوتبال بوسنی که این سرود را یادآور شکنجه، اردوهای برده‎‌داری، کشتار و تجاوز توصیف کرده بود، نوشت:« من در کنار بوسنی و هرزگووین هستم. این رفتار غیرقابل قبول است. باعث تاسف است، کرواسی!»

این در حالی است که رسانه‌های کروات با رد این ادعا اظهار داشته‌اند که این صرفا سرودی ساده بدون هرگونه هدفی برای نفرت پراکنی است و صرفا نشانگر علاقه مردم این کشور به خاک کرواسی است.

شوکور که یکی از بهترین بازیکنان نسلی از فوتبال ترکیه که موفق به کسب مدال برنز جام جهانی 2002 شدند به حساب می‌آمد، خانواده‌ای اهل یوگسلاوی دارد. او به دلایل عقاید سیاسی‌اش از ترکیه اخراج شده و در شش سال گذشته در آمریکا زندگی کرده است.