پرسپولیس در دیداری که آسان به نظر می‌رسد بیش از همه بازی‌های فصل تلاش کرد و استرس کشید اما در نهایت در ضربات پنالتی پیروز شد.

گلر ملی علیه بهترین گلر بیستم دی!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس و ون پارس اصفهان امروز در چارچوب مرحله یک شانزدهم به مصاف هم رفتند و این دیدار برخلاف همه تصورات پیش رفت. در نگاه اول به نظر می‌رسید پرسپولیسی که در دو بازی گذشته لیگ هفت گل زده و شش امتیاز گرفته کار راحتی مقابل تیم تازه به لیگ یک صعود کرده ون پارس در پیش دارد اما همه چیز متفاوت پیش رفت‌.

در دقیقه ۸ بازی توپ به دست علی نعمتی در محوطه جریمه خورد تا با اعلام ضربه پنالتی به سود ون پارس و گل ایمان کیانی ماجرای بازی نفسگیر پرسپولیس و ون پارس آغاز شود. در ادامه نیمه اول پرسپولیس سراسر حمله شد و موقعیت‌های زیادی خلق کرد که یکی پس از دیگری از دست رفت تا ون پارس برنده به رختکن رود.

در نیمه دوم یحیی گل‌محمدی مهدی عبدی و امید عالیشاه را به زمین فرستاد تا میل هجومی این تیم بیشتر شود. حملات ادامه‌دار و پرتعداد سرخ‌ها بالاخره در دقیقه ۶۰ جواب داد و فرار و حرکت خوب عمری منجر به ضربه پنالتی شد و گولسیانی کار را به تساوی کشاند.

در شرایطی که قرمزها برای رسیدن به گل اول ده‌ها حمله را انجام داده بودند ون پارس دقایقی بعد با یک حمله گل دوم را وارد دروازه احمد گوهری کرد تا پرسپولیس دوباره در موقعیت چند دقیقه قبل خود قرار بگیرد.

پرسپولیس در حملات پر تعدادش بارها تیرک دروازه ون پارس را لرزاند و چندین بار هم مغلوب واکنش‌های خوب احمد مهرابی گلر این تیم شد. با این حال مرتضی پور علی گنجی در دقیقه ۷۷ گلزنی کرد تا برای بار دوم بازی به تساوی کشیده شود. سرخ‌ها در ادامه نیمه دوم هم سعی کردند به گل برسند و بازی در نود دقیقه تمام شود اما ون پارس مقاومت کرد تا بازی به وقت‌های اضافه برود.

در وقت‌های اضافه نیز این پرسپولیس بود که میل زیادی به گلزنی داشت و نمی‌خواست بازی به ضربات مهلک پنالتی کشیده شود اما موقعیت‌ها یکی پس از دیگری از دست رفتند. بهترین موقعیت‌ سرخ‌ها نیز از روی نقطه پنالتی در دقیقه ۱۱۶ به دست آمد اما میلاد سرلک قدر این موقعیت را ندانست و پنالتی را به تیرک زد تا بازی در نهایت به پنالتی‌ها کشیده شود.

یحیی برای ضربات پنالتی علیرضا بیرانوند را به زمین فرستاد و این گلر برگ برنده سرخ‌ها شد. بیرو دو پنالتی مهار کرد و مهدی ترابی، فرشاد فرجی، مرتضی پورعلی گنجی و محمد عمری چهار پنالتی سرخ‌ها را به گل تبدیل کردند تا پرسپولیس بالاخره برنده این دیدار به ظاهر آسان بشود.

مرحله یک شانزدهم جام حذفی/ سه‌شنبه ۱۴۰۱/۱۰/۲۰ ساعت ۱۵/ ورزشگاه آزادی/ بدون تماشاگر

تیم داوری: سعاد وفاپیشه، فرهاد فرهادپور، عباس پورحیدری و مهرداد خسروی/ ناظر: حسین عرب براقی

ترکیب پرسپولیس:

احمد گوهری (۱۱۹- علیرضا بیرانوند)، علی نعمتی (۴۶- امید عالیشاه)، دانیال اسماعیلی‌فر (۱۰۶-میلاد سرلک)، سروش رفیعی (۷۷- وحدت حنانوف)، مرتضی پورعلی‌گنجی، مهدی ترابی، سینا اسدبیگی، وحید امیری، گئورگی گولسیانی (۵+۱۰۵- فرشاد فرجی)، محمد عمری و سیامک نعمتی (۴۶- مهدی عبدی)

ترکیب ون پارس:

احمد مهرابی، علی آزادمنش، محم امینی، میثم جودکی، ایمان کیانی، حسین فلاحیان( ۱۱۹- نوید تجلی نژاد)، ابوذر صفرزاده(۹۱- رضا کرملاچعب)، محمد امین کاویانی (۶۴- ایمان شوریابی)، محمدرضا شیرزادی، رضا حبیب‌زاده و پوریا قشلاقی ( ۷۸- بهرام احمدی)