ستاره است ون ویلا با گلزنی برابر چلسی به دهمین گلزن تاریخ باشگاه بیرمنگامی تبدیل شد.

واتکینز، هالندی که انسان است!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه" نه ارلینگ هالند، نه مارکوس راشفورد، نه هری کین و نه محمد صلاح. بهترین گلزن هفته‌های اخیر لیگ برتر نام و نام خانوادگی دیگری دارد: اولی واتکینز. او دیشب با تمام مهارت‌هایش و به لطف همکاری مارک کوکورلا، قرار ملاقات خود را با گلزنی از دست نداد و برای شاگردان اونای امری در استمفوردبریج، سنگ تمام گذاشت. مهاجمی که خود را به عنوان برترین گلزن چمپیونشیپ معرفی کرده بود، از این میزان راضی نبوده و فقط در مدت کمی بیش از دو فصل، به کتاب تاریخ لیگ جزیره نیز رخنه کرده است.

واتکینز در سال 2020 از برنتفورد با مبلغ 34 میلیون یورو وارد باشگاه بیرمنگامی شد و در زمان خود به گران ترین خرید تاریخ استون ویلا تبدیل شد. امروز، آن شک و تردیدها و شایعات در مورد قیمت بالای او به کلی از بین رفته است. این مهاجم 27 ساله با گل خود در استمفوردبریج، به کین و صلاح پیوست و در باشگاه منتخب بازیکنانی که در سه فصل اخیر لیگ برتر، آمار گلزنی دو رقمی داشته‌اند، پیوست؛ 14 گل در اولین فصل، یازده گل فصل گذشته و در حال حاضر 10 گل امسال.

دقیقاً در همین راستا، وضعیت استون ویلا از زمان حضور اونای امری روی نیمکت در پایان سال گذشته 180 درجه تغییر کرده است. سرمربی اهل باسک، استون ویلا را از ورطه سقوط بیرون برد تا آن را به ماشینی رقابتی تبدیل کند که اکنون آرزوی حضور در رقابت های اروپایی را در فصل آینده دارد و آماده ترین مهاجمش، واتکینز است. این مرد انگلیسی در 9 بازی اخیر 7 گل به ثمر رسانده است، رکورد گلزنی‌ای که هیچ مهاجم دیگری در لیگ برتر نتوانسته است به آن برسد، حتی هالند، کین یا رشفورد یک گل کمتر از او داشته‌اند.

علاوه بر این، ستاره انگلیسی قبلاً نام خود را در کتاب تاریخ استون ویلا نوشته است. در 25 فوریه، او اولین بازیکنی شد که در پنج بازی متوالی خارج از خانه در رقابت های داخلی گلزنی کرد. او همچنین اولین فوتبالیستی بود که در پنج بازی متوالی لیگ انگلیس گلزنی کرد و با گلی که به آبی ها زد، به 35 گل رسید تا در بین 10 گلزن برتر تاریخ باشگاه قرار بگیرد.

واتکینز تبدیل به "قاتل غول پیکر" بیگ سیکس شده است، زیرا از زمان حضورش در رقابت های برتر انگلیس تا کنون 15 گل برابر این تیم‌ها به ثمر رسانده است (پنج گل مقابل لیورپول، چهار گل مقابل آرسنال، دو گل مقابل منچسترسیتی و تاتنهام و یک گل مقابل چلسی و یونایتد). امری در مورد او می‌گوید: "او بسیار جنگنده است و فراتر از گل هایی که به ثمر می رساند، ما کارهای دفاعی او را نیز در نظر می گیریم. من برای او بسیار خوشحالم و سعی می کنیم تا جایی که ممکن است به او کمک کنیم تا از ویژگی هایش برای بهبود روند تیم استفاده کند. چه گل بزند چه گل نزند، او هر روز به کار خود ادامه می دهد و فکر می کنم این ذهنیت درستی است."

* فراموش شده ساوت‌گیت

مسیر تیم ملی انگلیس برای حضور در جام جهانی از 25 مارس 2021 در ومبلی (لندن) آغاز شد. در آنجا و با پیروزی 5-0 مقابل سن مارینو، سه شیرها در اولین دیدار مقدماتی به پیروزی رسیدند و واتکینز اولین بازی رویایی خود را با تیم گرت ساوت‌گیت انجام داد. او پس از گذشت نیم ساعت از بازی به جای کالورت-لوین وارد زمین سبز شد و تنها در 20 دقیقه گل اول خود را به ثبت رساند؛ کنترل، جهت گیری و یک شوت زمینی برای دستیابی به نخستین گل. اما این فقط یک سراب بود، زیرا مرد انگلیسی یک شبه از لیست ساوت‌گیت ناپدید شد و برای بازی در جام ملت‌های اروپا 2021 دعوت نشد. عملکرد متناوب باعث شد واتکینز اردوها را بدون دعوت برای رقابت‌های اروپایی از دست بدهد و ماه‌ها بعد نیز او برای جام جهانی در قطر انتخاب نشد. کالوم ویلسون بازی را برد و راشفورد و کین را به عنوان عناصر تهاجمی انگلیس برای مسابقات همراهی کرد. آخرین تماس او با "سه شیرها" در تعطیلات مارس 2022 انجام شد که در آن مهاجم 27 ساله فرصت را از دست نداد و دوباره مقابل ساحل عاج گلزنی کرد. در مجموع 7 بازی ملی برای انگلیس که در 134 دقیقه حضورش در زمین سبز دو گل به ثمر رسانده است.

تنها راشفورد (10) و کین (9) دو مهاجم انگلیسی هستند که پس از جام جهانی بیشتر از واتکینز (8 گل) گل زده اند. نام او دوباره با قدرت در بین بازیکنان مدعی خط حمله سه‌شیرها شنیده می شود تا به اسکواد انگلیس برگردد.