ناتس کانتی، صدرنشین لیگ ملی انگلیس امروز در دیداری حساس مقابل رکسهام قرار می‌گیرد؛ در حالی که هر دو تیم 100 امتیازی هستند و تنها تفاضل گل آنها را از هم جدا کرده است.

در این لیگ با 100 امتیاز هم شاید صعود نکنید!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، یک کورس قهرمانی را تصور کنید که هر تیم 100 امتیاز کسب کرده است، در مجموع بیش از 200 گل به ثمر رسانده اند اما تنها یک تیم به طور مستقیم به دسته بالاتر صعود می‌کند. این واقعیتی است که ناتس کانتی و رکسهام در لیگ ملی انگلیس (دسته پنجم بعد از لیگ برتر، چمپیونشیپ، دسته اول و دسته دوم) با آن روبرو هستند.

در واقع از این لیگ سه تیم به دسته دوم صعود خواهند کرد اما تنها یک تیم به طور مستقیم به دسته بالاتر می‌رود و دیدار امروز بین ناتس کانتی و رکسهام می‌تواند سرنوشت این تیم خوشبخت را مشخص کند. 

امروز رکسهام در ورزشگاه 10 هزار نفری ریس‌کورس گراوند میزبان ناتس کانتی است و بسیاری این دیدار را مهمترین دیدار تاریخ فوتبال انگلیس در این سطح می‌دانند. 

دو تیم در حالی شانه به شانه هم پیش می‌روند که رکوردهای جدیدی را به جا گذاشته‌اند. هر کدام تا پیش از این دیدار 106 گل به ثمر رسانده‌ است که رکورد قبلی این لیگ با 103 گل بوده است را شکستند. ناتس کانتی تنها به دلیل دریافت سه گل کمتر (36 در مقابل 39) صدرنشین است. رکسهام همچینین با رکورد 31 پیروز، با رکورد پیروزی های لیگ هم مساوی کرده است و می‌تواند این رکورد را هم به نام خود ثبت کند. رکورد کسب امتیاز در لیگ ملی با 105 امتیاز در اختیار کراولی تاون است و دو تیم شانس زیادی برای رسیدن به آن دارند.

البته سابقه دو تیم در این رقابت‌ها کاملا متفاوت است. رکسهام از سال 2008 به رقابت‌های لیگ ملی راه پیدا کرده است، در حالی که ناتس کانتی از اولین تیم‌های لیگ دسته اول انگلیس در 161 سال قبل بوده است تا اینکه در سال 2019 به لیگ ملی سقوط کرد. 

لوک ویلیامز، سرمربی ناتس کانتی، در مورد حریف امروز تیمش گفت:"خیلی هیجان انگیز است که بازیکنان بزرگی داشته باشید، بازیکنانی که در فرم فوق‌العاده ای هستند، با مالکان هالیوودی. جزییات زیادی وجود دارد که باعث می‌شود دیدار امروز داستان فوق‌العاده ای داشته باشد، یک نمایش جذاب."

حضور رایان رینولدز و راب مک‌الننی، ستاره‌های هالیوودی در راس باشگاه رکسهام باعث شده تا نام این تیم بسیار بیش از پیش بر سر زبان‌ها بیفتد و حتی یک مستند معروف هم در مورد آنها ساخته شد. مالکان معروف رکسهام سرمایه‌گذاری قابل توجهی روی این باشگاه انجام دادند و با خریدهای گران قیمت، امیدواری زیادی دارند تا رکسهام را به لیگ دسته دوم برسانند. 

آنها پیش از دیدار امروز موفق شدند 3-1 هالیفاکس را از پیش رو بردارند که بیست و هشتمین دیدار بدون شکست آنها بود. در حالی که ناتس کاتی هم با پیروزی 3-0 مقابل ویلداستون، صدرنشینی اش را حفظ کرد.

فیل پارکینسون، سرمربی رکسهام، که از زمان حضورش در این باشگاه در سال 2021، 27 بازیکن جدید به خدمت گرفت، در این مورد گفت:"در خریدهای مان، ما خیلی سخت تلاش می‌کنیم تا بازیکنان مناسبی را به خدمت بگیریم. بازیکنانی مانند الیوت لی، جوردن تانیکلیف، بن توزر و سایر بازیکنان می‌توانند بازوبند کاپیتانی را ببندند و در کارشان بسیار پخته هستند."

اما ناتس کانتی نیز از تغییرات کم برخوردار نیست، اگرچه صاحبان آنها، برادران دانمارکی الکساندر و کریستوفر ریدتز، از زمان تصدی این باشگاه در سال 2019، از شرکت تحلیلی فوتبال رادار خود برای جذب استعدادهایی مانند روبن رودریگز استفاده کرده اند. هافبک تهاجمی 26 ساله، در سال 2020 از تیم دسته دومی هلند اف سی دن بوش به آنجا رفت و در این فصل 17 گل لیگ به ثمر رساند.

اما بهترین سرمایه گذاری آنها، مبلغ 50 هزار پوندی بوده است که برای مهاجم گیتسهد، مکولی لانگ‌استَف هزینه کردند. این بازیکن 26 ساله با 41 گل، رکورد بیشترین گل در یک فصل از رقابت‌های لیگ ملی را شکست، بدون اینکه از روی نقطه پنالتی گلی زده باشد. یک رقیب قدرتمند برای ارلینگ هالند!

لانگ‌استف فصل گذشته 28 بار برای گیتسهد گلزنی کرد اما تنها در سال 2020 پس از حضور قرضی در برادفورد پارک اونیو و بلیت اسپارتنز توسط یورک آزاد شد. در حال حاضر، او داغ ترین گزینه خارج از لیگ برتر از زمان جیمی واردی است.

البته رکسهام موتور گلزنی خاص خود را دارد. پل مولین 34 گل در لیگ به ثمر رسانده است. 43 گل در تمام رقابت‌ها شامل چهار هت تریک. البته هواداران ناتس کانتی  قطعا به سرعت به این موضوع اشاره می‌کنند که او گل‌هایش را از روی ضربات پنالتی به ثمر رسانده است. مولین در لیگ دو در سال 2021 در حالی که کمبریج به دسته بالاتر صعود کرد، بهترین گل را به ثمر رساند، اما موقعیت لیگ خود را فدای انقلاب رکسهام کرد.

سپس بن فاستر وجود دارد که ماه گذشته بازنشستگی خود را فدای قرارداد جدید با این باشگاه کرد. مصدومیت راب لینتون، دروازه بان رکسهام، دروازه بان سابق منچستریونایتد و انگلیس را به بازی بازگرداند.

ناتس کانتی هنوز در سوگ مرگ ناگهانی جیسون ترنر مدیر اجرایی‌شان است که کمتر از دو هفته پیش درگذشت. در بازی جمعه، به خوبی به او ادای احترام شد و باشگاه مصمم است قدر میراث او را بداند.

نایب قهرمان لیگ ملی به همراه تیم سوم، به مرحله نیمه نهایی پلی آف خانگی راه می یابند، در حالی که تیم چهارم در رده هفتم و پنجم در مرحله یک چهارم نهایی در رده ششم قرار می گیرد.

پارکینسون و ویلیامز چه احساسی در مورد عدم کسب عنوان قهرمانی دارند؟

ویلیامز گفت: «البته ما میل شدیدی برای رسیدن به رتبه اول داریم، اما هدف نهایی ما صعود است. ما دو فرصت فوق العاده برای انجام این کار داریم. ما در فاصله نزدیکی از رده اول قرار داریم و پس از آن فرصتی برای ما تضمین شده است. صعود از طریق سیستم پلی‌آف. ما باید به این موضوع نگاه کنیم."

پارکینسون گفت: "هیچ یک از تیم‌ها نمی‌خواهند در پلی آف حضور داشته باشند، به همین سادگی است. هدف این است که کار را به پایان برسانیم. اگر ما در مرحله پلی آف قرار می‌گرفتیم، زمانی که این اتفاق بیفتد با آن کنار می‌آمدیم. ما خود را در موقعیتی عالی قرار داده‌ایم و اکنون همه آماده شده‌اند تا فصل را به شکلی بسیار قوی به پایان برسانند."