چه مسابقه‌ای! این زیباترین بازی جام جهانی 2022 بود که با درخشش دروازه‌بان آرژانتین در ضربات پنالتی به سود آل بی‌ سلسته به اتمام رسید.

آرژانتین 2(4) - هلند 2(3)، محال بود امشب ببازیم!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ورزش سه، آرژانتین در نیمه نخست نمایش بهتری داشت و تغییر آرایش اسکالونی به سیستم 3-4-3 جواب داد و در اواخر نیمه نخست پاس استثنایی لیونل مسی را مولینا تبدیل به گل کرد تا آرژانتین با پیروزی به رختکن برود. در نیمه دوم هم اوضاع بر وفق مراد آلبی سلسته بود و پنالتی مسی در دقیقه ۷۳ به نظر می‌رسید تیر خلاصی بر پیکر لاله‌های نارنجی باشد اما تعویض‌های فن‌خال ورق بازی را برگرداند و وگهورست که در نیمه نخست از روی نیمکت کارت زرد گرفته بود به بازی آمد و اولین شوت در چارچوب هلندی‌ها را تبدیل به گل کرد. در آخرین ثانیه‌های بازی هم هلندی‌ها باز هم به واسطه یک کار تمرین شده از روی ضربات ایستگاهی توسط وگهورست به گل رسیدند تا کامبک لاله‌ها شاگردان اسکالونی را تا مرز جنون ببرد.

در اوقات اضافه اول و دوم هم هلند جانانه مقاومت کرد و البته تیر دروازه مانع شکست نارنجی‌پوشان شد اما در ضربات پنالتی امیلیانو مارتینز عملکرد بد خود در طول بازی را با مهار دو پنالتی نخست هلند جبران کرد و باز هم فن‌خال در ضربات پنالنی مغلوب آرژانتین شد.

به این ترتیب آرژانتین با این پیروزی در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف کرواسی خواهد رفت.

جام جهانی 2022 قطر -  مرحله یک چهارم نهایی

ورزشگاه: استادیوم لوسیل

داور: آنتونیو متئو لاهوز / کمک داور اول: پائو دیویس / کمک داور دوم: روبرتو دیاز / ساعت 22:30 به وقت ایران

تیم ملی آرژانتین:

امیلیانو مارتینز، کریستین رومرو (78- جرمان پزلا)، نیکلاس اوتامندی، لیساندرو مارتینز (110- آنخل دی‌ماریا)، ناهول مولینا (106- گونزالو مونتیل)، رودریگو دی پائول (67- لئوناردو پارادس)، انزو فرناندز، مارکوس آکونیا (78- نیکولاس تاگلیافیکو)، لیونل مسی، خولین آلوارز (82- لائوتارو مارتینز) و الکسیس مک آلیستر

سرمربی: لیونل اسکالونی

تیم ملی هلند:

آندریس نوپرت، یوری تیمبر، ناتان آکه، ویرجیل فن‌دایک، دنزل دامفرایز، مارتین ده‌رون (46- تئون کمپاینرس)، فرانکی دی‌یونگ، دنی بلیند (64- لوک دی‌یانگ)، کادی گاکپو (112- نوآ لانگ)، استیون برخواین (46- استیون برگویس) و ممفیس دپای (79- واوت وگهورست)

سرمربی: لوئیس فن‌خال